خبر/

قزل‌آلای تولیدی در آذربایجان‎شرقی مطابق با استاندارد است

1399/10/06 - 21:03 - کد خبر: 34693
ماهی

نصر: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: با آنالیز نتایج آزمایش های به عمل آمده از ماهی قزل آلای رنگین کمان در این استان، این محصول از نظر معیارهای مختلف کنترلی منطبق با استانداردهای ابلاغی است.

به گزارش نصر، امیرحسین بهداد، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران از انجام مرحله دوم پایش باقیمانده های دارو، سموم، فلزات سنگین و رنگ ها در ماهیان قزل آلای رنگین کمان در این استان خبر داد.
وی با بیان اینکه این طرح در سال جاری با هدف ارسال نمونه ها به مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه های مرجع سازمان دامپزشکی کشور انجام شد، افزود: در این مرحله تعداد ۲۱ نمونه ماهی قزل آلا از واحدهای پرورش ماهی قزل آلا در سطح استان اخذ و نمونه ها برای انجام آزمایش باقیمانده آنتی بیوتیک ها، سموم ارگانوکلره، فلزات سنگین، مایکوتوکسین ها و رنگ ها به این مرکز ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه مرحله اول پایش باقیمانده ها در ماهی های قزل آلا در مرداد ماه سال جاری در قالب طرح ملی انجام شده بود، اظهار داشت: طرح پایش باقیمانده ها در فرآورده های خام دامی (شیر، عسل، تخم مرغ، ماهی، گوشت قرمز و گوشت مرغ) در قالب برنامه ملی به صورت سالانه انجام می شود.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: در این طرح پایش فرآورده های خام دامی و کنترل کیفیت محصولات تولیدی صنایع وابسته به دام با هدف کنترل معیارهای میکروبی و شیمیایی و کنترل فرآیند تولید به صورت ماهیانه در قالب اقدامات خود کنترلی واحدها و صحه گذاری اداره کل دامپزشکی انجام می شود.
آذربایجان شرقی به عنوان یک استان غیرساحلی و با داشتن منابع آبی محدود از ظرفیت‌های بالقوه ای برای توسعه بخش شیلات دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار