رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی:

ثبت نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری آغاز شد

1398/07/10 - 11:07 - کد خبر: 3468
کارشناسان رسمی دادگستری

نصر: رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: داوطلبان تا روز شنبه ۱۳ مهر می توانند از طریق تهیه و مطالعه دفترچه راهنما برای ثبت نام در یکی از ۷۳ رشته آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۳۹۸ اقدام کنند.

به گزارش نصر، علی اکبر بالاگر همچنین از داوطلبان خواست تا در گردآوری و ثبت اطلاعات حداکثر دقت را داشته و دفترچه راهنما را به طور دقیق مطالعه نمایند.

وی افزود: کارشناسی رسمی دادگستری شغل محسوب نمی شود و برای ثبت نام کلیه افراد شاغل در وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و عمومی و غیر دولتی در آزمون و در صورت موفقیت در طی مراحل قانونی جهت دریافت پروانه کارشناسی رسمی دادگستری منعی وجود ندارد.

 بالاگر تشریح کرد: متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری بر اساس ماده ۱۵ قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری علاوه بر شرط وثاقت، باید واجد شرایط نه گانه مندرج در صفحه ۱ دفترچه راهنمای آزمون نیز باشند.

وی افزود: پس از برگزاری آزمون و تصحیح پاسخنامه ها، داوطلبان به تعداد ظرفیت اعلام شده در منطقه مورد تقاضا به علاوه ۲۰% در هر رشته، به شرط کسب حداقل نمره کتبی ۱۲ از ۲۰ به عنوان مجاز شدگان مرحله اول آزمون برای آزمون شفاهی دعوت خواهند شد.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی توضیح داد: عدم حضور در جلسه آزمون، چه کتبی و چه شفاهی در زمان تعیین شده به هر علت که باشد، انصراف از تقاضا تلقی می شود و حقی به داوطلب غائب تعلق نمی گیرد.

وی افزود: انجام مصاحبه کمیسیون ماده ۱۳، گذراندن موفقیت آمیز دوره های کارآموزی، ادای سوگند و دریافت پروانه کارشناسی، شرکت در دوره های آموزشی، مطالعه قوانین و مقررات و شناخت وظایف کارشناسی مراحل دیگری است که داو طلبان باید متعاقباً طی نمایند.

 بالاگر بیان کرد: آزمون کارشناسان رسمی دادگستری روز جمعه ۲۴ آبان به صورت تستی چهار جوابی برگزار خواهد شد و محل برگزاری آزمون و زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و سایر اطلاعات در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و سایت شورای عالی در دسترس است.

وی افزود: سئوال های آزمون کتبی بر اساس درس های تخصصی دانشگاهی در رشته مورد تقاضا تدوین می شود و داوطلبان جهت دسترسی به نمونه سئوال های آزمون های سال های گذشته می توانند به سایت شورای عالی مراجعه کنند.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی ترکیب بهینه کارشناسان را مهم دانست و گفت: مطلوب این است که مسئولان صاحب صلاحیت و دارای اطلاعات علمی و سوابق مدیریتی نیز در ترکیب کارشناسان رسمی قرار بگیرند.

وی افزود: هر چقدر که پتانسیل های مدیریتی و تخصصی کانون کارشناسان رسمی دادگستری افزایش پیدا کند، به همان اندازه زمینه های مناسب برای ارائه خدمات مورد انتظار و جلب رضایت مشتریان حقیقی و حقوقی فراهم خواهد شد.

بالاگر همچنین اعلام داشت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی در غالب رشته ها اعلام نیاز کرده و از طریق آزمون نسبت به تامین کارشناسان مورد نیاز خود در رشته های مختلف اقدام خواهد کرد.

وی اهمیت دو عنصر انرژی و انگیزه را مورد اشاره قرار داد و افزود: ورود کارشناسان جدید و پوشش دادن نیاز های مختلف مشتریان مهم است و  حضور نیروهای جدید با دو عنصر انرژی و انگیزه در ترکیب کانون کارشناسان رسمی دادگستری موثر و نتیجه بخش است.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: بزرگ ترین بدنه کارشناسی شمال غرب کشور متعلق به ماست و برای حفظ جایگاه موجود، بهبود روز افزون کمیت و کیفیت خدمات و تامین نیازهای موجود منطقه تلاش های لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

پژوهشیار