مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان؛

تردد خودرو در محورهای ارتباطی آذربایجان شرقی ۱۷ درصد کاهش یافت

1399/10/06 - 15:29 - کد خبر: 34674
جاده

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‎شرقی با اعلام اینکه در ۹ ماه سالجاری ۱۶۹ میلیون و ۵۳۹ هزار تردد خودرو در جاده های استان ثبت شد، گفت: آمار تردد خودروها در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تعداد تردد خودرو توسط ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین در جاده های مختلف استان ثبت شده است.
وی با بیان اینکه از کل تردد ثبت شده ۱۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است، اظهار داشت: مسیر رفت و برگشت تبریز- ایلخچی با بیش از ۲۸ میلیون و ۷۵۳هزار پرترددترین جاده های استان طی این مدت بود. 
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: مسیرهای تبریز- صوفیان با بیش از ۱۳ میلیون و ۶۰۶ هزار، ایلخچی- آذرشهر با بیش از ۹ میلیون و ۲۰۸ هزار و بناب – مراغه با بیش از سه میلیون و ۸۴۸ هزار تردد به ترتیب در رتبه های بعدی  پرترددترین جاده های استان  بودند.
علیزاده، با اشاره به اینکه جاده های رفت و برگشت میاندوآب – ملکان و ملکان - بناب نیز از دیگر مسیرهای پرتردد استان بودند، ادامه داد: در زمان کنونی مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای استان با ۲۴ دوربین نظارت تصویری، ۸۸ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور فعال و هفت دستگاه تابلوی پیام متغیر در سطح جاده های مختلف رصد وضعیت تردد استان را انجام می دهند.
وی یادآوری کرد: ۱۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور نیز با پیشرفت بالای ۸۵ درصد در مرحله راه اندازی است.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار