میتباخ (4)/

چگونه "کوفته تبریزی" خوشمزه ای بپزیم؟

1399/10/05 - 12:00 - کد خبر: 34602
میتباخ میتباخ میتباخ میتباخ میتباخ

نصر: یکی از جذاب ترین بخش های جذب گردشگر در آذربایجان غذاهای خوش طمع و خوشمزه مردمان این خطه است.

به گزارش نصر، آژانس خبری تحلیلی نصر به منظور معرفی این غذاهای دلپذیر بخش ویژه ای با نام "میتباخ" را ایجاد کرده است که قرار است در این بخش نحوه پخت این غذاها را نیز معرفی نماید.
 
 
در چهارمین قسمت از این مجموعه مطالب نحوه پخت "کوفته تبریزی اصیل و خوشمزه" خوشمزه سرآشپزهای آذربایجان را معرفی می کنیم، امیدواریم این سلسله مطالب بتواند در معرفی این ظرفیت ها اثرگذار باشد.
 
 
مواد لازم برای تهیه کوفته تبریزی:
گوشت چرخ کرده: 600 گرم
برنج : هفت قاشق غذاخوری
لپه: پنج قاشق غذاخوری
تخم مرغ: سه عدد
رب گوجه فرنگی: پنج قاشق غذاخوری
پیاز متوسط : سه عدد
سبزی معطر( مرزه، ترخون، گشنیز و جعفری): سه قاشق غذاخوری
آلو و گردو : به تعداد کوفته‌ها
روغن، نمک و فلفل و زردچوبه :به مقدار لازم
 
 
طرز تهیه:
مرحله اول
ابتدا برنج و لپه را خیس کنید. سپس هر کدام را به صورت جداگانه نیم‌پز کنید. بعد از این که نیم‌پز شدند، با گوشت کوب آن‌ها را کمی بکوبید تا نیم‌کوب شوند. مواد را کنار بگذارید تا خنک شوند.

مرحله دوم
در حین خنک شدن، یکی از پیاز‌ها را رنده کرده و در مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید. سپس رب گوجه را اضافه کرده و باز هم تفت دهید و نمک و فلفل را اضافه کنید. ۴ تا ۵ لیوان آب اضافه کنید و بگذارید تا مواد به جوش آیند. سپس شعله را کم کنید.
 

مرحله سوم
دو عدد پیاز را با رنده متوسط رنده کرده و آب اضافی آن را بگیرید. پیاز، گوشت، نمک و فلفل و ادویه را به همراه سبزی‌های معطر داخل کاسه ریخته و مواد را خوب ورز دهید تا به خورد هم بروند. سپس لپه و برنج را اضافه کرده و مواد را ۷ دقیقه با هم ورز دهید. در آخر تخم مرغ‌ها را هم اضافه کنید و دوباره ورز دهید. باید آنقدر مواد را ورز دهید تا مواد کاملا به خورد هم بروند.

مرحله چهارم
گلوله‌های بزرگ درست کنید. داخل آن را آلو، گردو و کمی زرشک بگذارید و داخل قابلمه‌ای که سس کوفته را درست کردید، بگذارید تا کوفته‌ها کاملا در سس غوطه‌ور شوند. در قابلمه را نیم باز قرار دهید و حرارت شعله را ملایم کنید. بعد از نیم ساعت کوفته‌ها را آهسته کمی جابه‌جا کنید و برگردانید.
 

مرحله پنجم
بعد از ۱ ساعت تقریبا کوفته‌ها آماده می‌شوند. برای سرو اول کوفته‌ها را داخل ظرف مناسب سرو کرده سپس آب را روی کوفته بریزید.
انتهای پیام/

پژوهشیار