مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

پیش بینی تولید ۲۰ تن گوشت ماهیان خاویاری در آذربایجان شرقی

1399/10/03 - 23:40 - کد خبر: 34541
خاویار

نصر: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی می‌شود که امسال حدود ۲۰ تن گوشت ماهیان خاویاری تولید و به بازار مصرف استان عرضه شود.

به گزارش نصر، قاسم جعفروند در حاشیه بازدید از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در سیه رود شهرستان جلفا، گفت: تولید گوشت ماهیان خاویاری آذربایجان شرقی از سال‌های گذشته در شش مزرعه آغاز شده و به سطح پرورش خوبی دست یافته است.
وی افزود: امسال یکی از مزارع، به مرحله خاویار دهی نزدیک شده و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده و با رعایت اصول فنی مورد نیاز، پیش بینی می‌شود در پایان سال ۱۴۰۰ به تولید حداقل ۲۰۰ کیلوگرم خاویار برسد. 
وی گفت: برای پرورش ماهیان خاویاری سواحل رودخانه ارس تا مرز استان اردبیل به لحاظ اقلیمی مناسب ترین منطقه استان بوده و می‌توان با هدایت سرمایه گذاران، برای تولید این محصول استراتژیک چشم انداز روشنی متصور شد. 
جعفروند اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح‌ها و سرمایه گذاری‌های مطمئن بتوان میزان تولید این محصول را در سال‌های آینده افزایش داد. 
مزرعه دار برجسته تولید خاویار در آذربایجان شرقی نیز با بیان این‌که پس از آغاز بهره برداری مزرعه از سال ۹۷، برنامه ریزی لازم برای تولید ۱۰ تن گوشت و ۱۰۰ کیلوگرم خاویار در سال را مطابق ضوابط فنی مورد نیاز در دستور کار خود قرار داده است، افزود: طرح توسعه‌ای که شامل تولید، فرآوری و بسته بندی است، با اخذ مجوزهای لازم برای سال آینده برنامه ریزی شده که به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد. 
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، خانی از برنامه ریزی خود برای اجرای فاز سه مزرعه با احداث ۲۴ استخر با قطر ۱۲ متر در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: امیدوارم تا بتوانم به عنوان بخش خصوصی نقش کوچکی در توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان و کشور داشته باشم.
انتهای پیام/

پژوهشیار