نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

شاهد رویش جوانان انقلابی در کشور هستیم

1399/10/03 - 23:30 - کد خبر: 34539
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شاهد رویش جوانان انقلابی در کشور هستیم.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم امروز در مراسم یادبود شهید فخیمی در تبریز گفت: عده‌ای تصور می‌کردند جوانان کنونی همان جوانان اوایل انقلاب نیستند و ریزشی شکل گرفته است ولی شاهد رویش جوانانی انقلابی همچون شهید فخیمی ها هستیم که تعدادشان بسیار زیاد است و حاضر هستند تا آخرین قطره خون خود، از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.
وی افزود: طبق آیات و روایات به مؤمنین وعده داده شده که اگر شما به خدا کمک کنید، خدا به شما کمک خواهد کرد و منظور از کمک ما به خداوند، کمک به حفظ و احیا دین و شعائر خداوند متعال است.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: انسان از طرق مختلف می‌تواند به دین خدا کمک کند، یکی از راه‌ها از طریق زبان و لسان است که امر به معروف و نهی از منکر هم مهم‌ترین مثال بارز در این زمینه است.
وی افزود: امام راحل توپ و تفنگ نداشت بلکه با اتکا به همین عنصر لسان، با بیان و با نطق‌های خود، جمعیتی عظیم را با خود همراه کرد که تمام ابر قدرت‌های دنیا در مقابلش زانو زدند.
امام جمعه تبریز کمک جانی را دومین راه کمک مؤمنان به خدا و دین خدا دانست و گفت: از صدر اسلام تا کنون و به خصوص در طول جنگ دفاع مقدس، بسیاری از مؤمنین با فدا کردن جان خود در راه دین، به ماندگاری و زنده شدن آن کمک کردند.
آل هاشم سومین راه کمک به دین خدا را کمک مالی عنوان کرد و افزود: عده‌ای هم هستند که همواره از مال و ثروت حلال خود برای دین خدا مایه گذاشته‌اند که کار اینها هم بس مهم و حیاتی است.
وی گفت: در زمان جنگ تحمیلی، جبهه‌ها را کمک‌های مردمی از طریق مساجد پشتیبانی می‌کردند و چه بسا که اگر این حمایت‌های مادی و مالی مردمی نبود، رزمندگان و انقلاب به مشکل بر می‌خورد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در حال حاضر هم مصداق این جهاد مالی را در شرایط کرونا مشاهده می‌کنیم، جایی که اگر خیرین و کمک‌های مردمی نبود، بسیاری از خانواده‌های آسیب پذیر در تنگنا قرار می‌گرفتند.
توزیع ۳۵۰ بسته معیشتی و آزادی یک زندانی
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز با بیان اینکه در این مراسم یادبود به مناسبت پنجمین سالگرد شهید فخیمی، ۳۵۰ بسته معیشتی با همت و تلاش این ناحیه در مناطق محروم در احسان آن شهید والامقام توزیع شد، گفت: خانواده این شهید بزرگوار نیز هزینه مراسم یادبود پنجمین سالگرد فرزند شهیدشان را صرف آزادی یک زندانی غیر عمد کردند.
سرهنگ پاسدار حسن صفدری گفت: این شهید و خانواده بزرگوارشان، همواره الگو و پیشتاز کارهای خیر و عام المنفعه بودند و این بار هم با این اقدام خود، با آزادی یک زندانی جرایم غیر عمد به یاری این خانواده شتافتند.
وی در خاتمه با اشاره به مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای حرم، با بیان اینکه حرکت شهدا به سمت خدا بوده و حول یک محور یعنی خدا در حال چرخش هستند، گفت: اگر تک تک شهدا و شهید فخیمی را معرفی کنیم، عبارت بودند از نه تفسیر، بلکه مفسر آیات توحید و جهاد خداوند و در یک کلمه شهید محمدرضا فخیمی بنده صالح، مؤمن، انقلابی، پای کار و مجاهد فی سبیل الله بود.
با تمام تجهیزات جنگ نوین اقدامات گند زدایی و سم پاشی معابر انجام می‌شود
فرمانده تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه نیز در حاشیه این مراسم گفت: سربازان و خادمان مردم در این تیپ مکانیزه از ابتدای شیوع ویروس کرونا دوشادوش مردم تقریباً در تمام شهرهای استان؛ سم پاشی و ضدعفونی معابر را با تمام تجهیزات جنگ نوین به شکل گسترده انجام دادند.
سردار علی محمدی افزود: در گام بعدی، تیپ مکانیزه امام زمان نیروی زمینی سپاه، هم خود اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی کرد و هم در توزیع بسته‌های معیشتی دیگر نهادها، از لحاظ نیروی انسانی به آنها کمک کرد که این اقدام هم از مهم‌ترین فعالیت ما از زمان شیوع ویروس کرونا است.
تقوا، ولایت مداری و مسجد محوری از بارزترین خصوصیات شهید فخیمی
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امامت تبریز هم با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید محمد رضا فخیمی گفت: این شهید بزرگوار از نظر معنویت یک شخصیت مقید به مسائل شرعی بود که همه دوستان و اطرافیان وی به آن شهادت می‌دهند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا رحمانی افزود: بصیرت و ولایت مداری، ویژگی اخلاقی دیگر محمد رضا فخیمی بود که به خاطر این باور و تبعیت از فرمان ولی فقیه، پا به جبهه‌های مقاومت گذاشت و در نهایت به آنچه که استحقاقش بود رسید.
وی افزود: یک شاخصه اخلاقی مهم دیگری که این شهید والا مقام داشت، حضور در اجتماع و مسجد محوری بود که به واسطه حضور مستمر در مساجد، هم در مناسبت‌های مختلف با جمع آوری کمک‌های مردمی به خانواده‌های کم بضاعت کمک می‌کرد و هم به لحاظ فرهنگی، سعی در ترویج فرهنگ اسلام و انقلاب داشت.
حجت الاسلام رحمانی در پایان، تسلط به فنون نظامی و دانش نظامی را از ویژگی بارز دیگر شهید فخیمی عنوان کرد و گفت: در ذکر این ویژگی همین بس که وقتی سردار جعفری فرمانده پیشین سپاه پاسداران کشور، یادداشت‌های آن شهید را در زمینه ادوات و فنون نظامی دیدند، عنوان کردند که ما یک شخص دانشمند و فهیمی را از دست دادیم.
تبدیل بحران به فرصت مدل مدیریت امام راحل (ره) بود
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای استان نیز در این مراسم با اشاره به آیه قرآن در مورد ویژگی انسان‌های وارسته گفت: طبق آیه قرآن مجاهدت در راه خدا یک ویژگی برجسته است که این مجاهدت به اشکال مختلف، زمینه نزدیکی و محبوبیت پیش خدا است.
حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی با بیان اینکه باور به نیروی امداد الهی، می‌تواند انگیزه مجاهدین راه دین خدا را چندین برابر کند گفت: امام راحل ما اول به خدا سپس به خود و مردم باور داشت که این رمز پیروزی انقلاب بود.
وی افزود: مدل مدیریت امام تبدیل کردن همه بحران‌های نظامی، فرهنگی و سیاسی به فرصت بود و اینک هم این مدل با هدایت سکاندار کشتی انقلاب یعنی رهبر بزرگوار، به خوبی اجرا می‌شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به تأثیرگذاری انقلاب در خارج از مرزها گفت: امروز تفکر انقلاب اسلامی به فراتر از مرزها مخصوصاً در کشورهای همسایه گسترش پیدا کرده و دشمنان را عصبانی کرده است.
وی گفت: این نکته را نباید فراموش کرد که انقلاب هزینه‌های مالی، جانی و … زیادی داده است و الان وظیفه ما این است از این انقلابی که چنین بهای سنگینی پرداخته، محافظت کنیم.
حجت الاسلام سرایی در ادامه با اشاره به هجمه‌های رسانه‌ای و فرهنگی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر میدان، میدان قلم و رسانه است و می‌توان گفت که جهاد فرهنگی و رسانه‌ای وظیفه هر ایرانی است لذا همه باید هوشیار باشیم که در وهله اول در دام شایعه پراکنی ها، تفرقه افکنی ها، ایجاد موج یأس و نا امیدی و بسیاری از هجمه‌های دیگری که از طریق هجمه رسانه‌ای علیه انقلاب پمپاژ می‌شود، گرفتار نشویم.
گفتنی است در یک اقدام شایسته و خدا پسندانه، پنجمین سالگرد شهادت محمد رضا فخیمی که در جبهه‌های مقاومت به درجه والای شهادت نائل شده بود، در قالب رزمایش کمک مؤمنانه برگزار شد و خانواده این شهید والا مقام ۲۰ میلیون تومان هزینه مراسم یادبود را صرف آزادی یک زندانی کردند.
همچنین ۳۵۰ بسته معیشتی نیز به همت و پشتیبانی سپاه ناحیه امامت تبریز در احسان شهید فخیمی، به صورت شبانه با همت پایگاه‌های بسیج در بین خانواده‌های مناطق محروم توزیع شد و هزینه احسان شام آن شهید والامقام نیز توسط حاج حسین افتخاری پرداخت شد.
در این مراسم که به همت و تلاش سپاه ناحیه امامت تبریز با همراهی خیرین استان برگزار شد، با اهدای لوح سپاس از حاج حسین افتخاری خیر بنام تبریزی و سرهنگ صفدری فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در امر کمک‌های مومنانه تقدیر به عمل آمد.
مراسم تجلیل از خیرین با حضور حجت الاسلام سرایی نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا، خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، علیلو دادستان کلان شهر تبریز، سرهنگ پاسدار صفدری فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز، سردار محمدی فرمانده تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه و پدر شهید فخیمی برگزار شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار