رئیس پلیس فتا پایتخت:

برای ورود به اینترنت بانک از سرچ در موتورهای جستجوگر اجتناب کنید

1399/10/03 - 12:52 - کد خبر: 34488
عکس

نصر: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب شهروندان خبر داد و از همطنان خواست برای ورود به اینترنت بانک از سرچ در موتورهای جستجوگر اجتناب کنند.

به گزارش نصر،  سرهنگ داود معظمی گودرزی روز چهارشنبه در این باره افزود: برای ورود به اینترنت بانک خود حتی المقدور از سرچ در موتورهای جستجوگر خودداری کنند و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کنید و به نتایج موتورهای جستجوگر اکتفا نکنند. با مراجعه و شکایت فردی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ ۹۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش،  تشکیل پرونده موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد قصد انتقال وجه از اینترنت بانک خود را داشتم که با جستجو در موتور جستجوگر گوگل نام اینترنت بانک را جستجو کردم و وارد سایت شدم، عملیات بانکی خود را انجام دادم اما با پیام تراکنش شما ناموفق بود مواجه شدم و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز مبلغ مجموعا ۹۵۰ میلیون ریال از حساب شدم.
گودرزی افزود: تحقیقات اولیه برای واکاوی زوایای پنهان پرونده آغاز شد و کارشناسان پلیس فتا با بکارگیری فنون سایبری موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت شبیه اینترنت بانک اصلی مورد نظر اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی متقاضیان می کند.
این مقام مسئول گفت: پس از احراز هویت متهم برای پلیس و جمع آوری مستندات مجرمانه، این شیاد سایبری در فضای مجازی مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با مراجع قضایی مجرم در محل اختفای خود در یکی از محله های جنوبی پایتخت دستگیر شد و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا انتقال داده شد.
سرهنگ گودرزی افزود:متهم در تحقیقات به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به جرم خود اقرار کرد و بیان داشت با استفاده از وب سایتی مشابه اینترنت بانک اصلی اقدام به کلاهبرداری از بیش از ۵۰ نفر از شهروندان کرده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار