فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی؛

برقراری امنیت پایدار نیازمند مشارکت‌ مردم است

1398/07/09 - 17:07 - کد خبر: 3448
فرمانده انتظامی

نصر: فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: برقراری امنیت پایدار در جامعه نیازمند مشارکت‌ اقشار مختلف مردم است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ‌دوم مسعود خرم‌نیا امروز در جلسه معارفه فرمانده جدید انتظامی مهاباد افزود: امنیت به وجود آمده حاصل تلاش آحاد جامعه از جمله مردم و نیروی‌های مسلح است و بدون مشارکت همه‌جانبه این امر محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی هیچ فاصله و شکافی بین مردم و مسوولان نیست و همه در کنار یکدیگر با هدفی مشترک، سختی‌های موجود در کشور را تحمل کرده و به جلو خواهند رفت.

وی با اشاه به اینکه مسولان و مردم باید همانند یکدیگر زندگی کنند و رفاه مشترکی داشته باشند، اضافه کرد: وجود اختلاس، فساد، گرانی، بیکاری و اعتیاد موجب آزار مردم شده که همه مسوولان باید در هر جایگاهی که هستند برای حل این مشکلات و بازگشت امید به مردم تلاش کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح «نظارت‌ها مردمی» در این انتظامی، بیان کرد:  مردم حق نظارت بر همه ارگان‌های دولتی و سوال کردن از عملکرد اداره‌ها را دارند که باید مسوولان آنها پاسخگوی مردم باشند.

«سردار خرم‌نیا» اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگ با مردم و آگاهی از خواسته آنان، شنیدن انتقادها و پیشنهادها برای هر ارگانی موجب شکوفایی و رشد آن سازمان خواهد شد.

وی در ادامه به اهمیت و شرایط خاص مهاباد در استان اشاره کرد و گفت: تاریخ و قدمت این شهرستان ایجاب کرد یک فرد شایسته برای فرماندهی انتظامی آن معرفی شود. 

سردار خرم‌نیا همچنین تاکید کرد: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت و انضباط در منطقه و فراهم کردن فضایی توام با آرامش برای مردم انجام خواهد داد.

فرمانده اسبق انتظامی مهاباد نیز در این مراسم گفت: امروز وظیفه نیروهای خدوم، ارزشی و انقلابی ناجا سنگین‌تر از گذشته است زیرا به فرموده رهبر معظم انقلاب هیچ سازمانی به اندازه نیروی انتظامی جلوی دید و قضاوت مردم نیست.

سرهنگ رضا ظهیریان ادامه داد: این سازمان در راستای تحقق نظم، امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی و زیر سایه سفارشات مقام معظم رهبری برای خدمت به مردم تلاش می‌کند.

وی در خصوص عملکرد ۶ ماهه این فرماندهی در حوزه مواد مخدر گفت: امسال میزان کشف انواع مواد مخدر ۳۷ درصد افزایش یافته که بیشترین آن به ترتیب مربوط به مواد مخدر حشیش، هرویین، تریاک و شیشه است.

فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۶۰ درصد سرقت از منازل و ۳۴ درصد سرقت از خودروها کاهش یافته است، افزود: امسال بیش از ۸۸ درصد سرقت‌های سطح این شهرستان کشف و اموال تحویل مالباختگان شده‌است.

در ادامه این جلسه لوح تقدیر و سپاس از سرهنگ «رضا ظهیریان» فرمانده سابق انتظامی مهاباد و همچنین حکم مسوولیت سرهنگ «برزو تجاری» فرمانده جدید انتظامی  این شهرستان قرائت شد.

همچنین در ادامه این مراسم «محمد جهین» به عنوان رییس جدید اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد معرفی و از زحمات «صادق قادری» رییس سابق این اداره تقدیر به عمل آمد.

شهرستان مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوبآذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام/

پژوهشیار