رئیس دادگستری تبریز در گفتگو با نصر خبر داد:

افزایش چشمگیر پرونده های فسخ معامله/ تاثیر مستقیم اقتصاد بر پرونده های ورودی به دادگاه

1399/10/03 - 08:47 - کد خبر: 34453
قرارداد، نوشتن

نصر: رئیس دادگستری تبریز گفت: شاهد افزایش چشم گیر ورودی پرونده های مربوط به فسخ معامله به دادگاه هستیم که دلیل عمده آن، افزایش نجومی قیمت مسکن و ملک می باشد.

به گزارش نصر، "محمد نقی پور شادلو" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نصر، متوسط پرونده های ورودی به دادگاه خانواده را ماهانه بالغ بر ۲۰۰ پرونده عنوان کرد و اذعان داشت: میزان پرونده های ورودی به دادگاه خانواده در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک هزار و ۹۰۲ مورد افزایش داشته است که رقم بسیار قابل تاملی می باشد.
وی افزود: تا به حال این چنین سابقه ای از افزایش پرونده های حوزه خانواده نداشته ایم، که لازم است علل آن از هر جنبه مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.
نقی پور شادلو همچنین از افزایش ۷۵ درصدی پرونده های مهریه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: به دنبال افزایش قیمت سکه و عدم توانایی زوج برای پرداخت آن، پرونده های مربوط به درخواست تعدیل و یا تقسیط مهریه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه به تاثیر وضعیت اقتصادی جامعه بر پرونده های ورودی به دادگاه اشاره کرد و اذعان داشت: شرایط اقتصادی جامعه تاثیر مستقیم بر میزان پرونده های ورودی دادگاه داشته است
نقی پور شادلو افزود: این تاثیر تنها شامل دادگاه خانواده نمی شود، بلکه وضعیت اقتصادی جامعه تاثیر خود را در سایر شعبات نیز می گذارد.
وی از افزایش چشم گیر پرونده های مربوط به فسخ معامله خبر داد و خاطرنشان کرد: از دیگر حوزه های تحت تاثیر اقتصاد، پرونده های مربوط به فسخ معامله می باشند که افزایش چشم گیر آن را شاهد هستیم.
رئیس کل دادگستری تبریز  ادامه داد: دلیل عمده این امر، افزایش ناگهانی قیمت مسکن و ملک می باشد که به دنبال آن، مالکانی که اقدام به پیش فروش ملک خود نموده اند، برای جبران ضرر و زیان ناشی از افزایش نجومی قیمت ها به دادگاه مراجعه می کنند.
وی افزود: البته دادگاه در هر شرایطی، عرف و شرع و قانون را ملاک قضاوت خود قرار می دهد.
انتهای پیام/

پژوهشیار