میتباخ (3)/

چگونه "اسکندر کباب" خوشمزه ای بپزیم؟

1399/09/28 - 14:30 - کد خبر: 34182
میتباخ میتباخ میتباخ میتباخ میتباخ

نصر: یکی از جذاب ترین بخش های جذب گردشگر در آذربایجان غذاهای خوش طمع و خوشمزه مردمان این خطه است.

به گزارش نصر، آژانس خبری تحلیلی نصر به منظور معرفی این غذاهای دلپذیر بخش ویژه ای با نام "میتباخ" را ایجاد کرده است که قرار است در این بخش نحوه پخت این غذاها را نیز معرفی نماید.
در سومین قسمت از این مجموعه مطالب نحوه پخت "اسکندر کباب خانگی ترکی" خوشمزه سرآشپزهای آذربایجان را معرفی می کنیم، امیدواریم این سلسله مطالب بتواند در معرفی این ظرفیت ها اثرگذار باشد.
 
 
 
مواد لازم:
نان پیتا گرد سه عدد
روغن زیتون سه قاشق غذاخوری
گوشت راسته گوسفند 500 گرم
پیاز متوسط (رنده شده) دو عدد
سیر (رنده شده) یک حبه
رب گوجه‌فرنگی دو قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
آب به مقدار لازم
کره پاستوریزه کاله (آب‌شده): نصف پیمانه
ماست چکیده سه قاشق غذاخوری
نعنا تازه به مقدار لازم
 
 
طرز تهیه:
مرحله اول
در اولین مرحله از کار، فر را روشن کرده و دمای آن را روی 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

مرحله دوم
گوشت را به‌صورت ورقه‌های نازک برش بزنید. سپس با پشت قاشق چوبی یا بیفتک کوب، گوشت را بکوبید تا ضخامت آن به حدود چهار سانتی‌متر برسد.

مرحله سوم
آب پیازها رنده شده را درون یک کاسه غیرفلزی بریزید و با ورقه‌های گوشت، سیر رنده شده، نمک، فلفل سیاه و زیره سبز ترکیب کنید. سپس روی کاسه را سلفون بکشید و درون یخچال قرار دهید.
 
 
مرحله چهارم
برای تهیه سس مخصوص اسکندر کباب، یک قاشق روغن زیتون را درون ماهیتابه متوسط خوب گرم کنید. سپس رب گوجه را به آن اضافه کرده و هم بزنید. رنگ رب گوجه که روشن شد، مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید. درنهایت آب را به سس اضافه کرده و سس را هم بزنید تا غلیظ شود.

مرحله پنجم
نان پیتا را به‌صورت مربع‌های سه سانتی‌متر در سه سانتی‌متر ببرید. سپس نان‌های خرد شده را درون سینی فر قرار داده و به مدت پنج دقیقه در فر بگذارید.
مقداری که گوشت‌ها سرخ شدند، زیر غذا را کم می‌کنیم تا مغز گوشت هم بپزد و غذا آب بیندازد. در مرحله آخر مقداری حرارت را زیاد کنید تا گوشت­ها کبابی شوند و لبه های آن­ها تغییر رنگ دهد.
 
 
مرحله ششم
همه‌چیز برای سرو غذا آماده است. نان پیتای تست‌شده را درون یک بشقاب گود بریزید. سپس گوشت کباب‌شده را روی نان بگذارید و درنهایت، کره آب‌شده و سس گوجه‌فرنگی را روی گوشت اضافه کنید.
سپس ماست چکیده را به کنار بشقاب اضافه کرده و روی غذا را با نعنا تازه تزیین کنید.
انتهای پیام/

پژوهشیار