استاندار اردبیل؛

آبگرم سقزچی نیر، مجتمع آبدرمانی مدرن می‌شود

1398/07/09 - 11:23 - کد خبر: 3390
استاندار اردبیل

نصر: استاندار اردبیل از سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی و تبدیل آبگرم سقزچی شهرستان نیر به مجتمع پزشکی پیشرفته خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو پس از نشست با هیات رئیسه سازمان نظام پزشکی کشور اظهار کرد: این سازمان  برای سرمایه‌گذاری و ساماندهی مجتمع آبدرمانی سقزچی دعوت شده و با توجه به انجام مطالعه اولیه عملیات اجرایی فاز اول آن در آینده شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه در فاز اول مجتمع توریستی سقزچی ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود، گفت: در احداث فازهای بعدی بیش از دو میلیارد تومان با رویکرد توریستی، تفریحی، گردشگری، ایجاد هتل، کمپ تفریحی و احداث مجتمع آب درمانی‌های مدرن با آخرین استانداردهای جهانی هزینه می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: مشکل زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی این مجتمع با حمایت و پیگیری جدی دستگاه قضایی استان حل شده و این مجتمع بزرگترین کمپ تفریحی کشور خواهد بود.

وی  افزود: با رایزنی و پیگیری‌هایی که انجام شده سازمان نظام پزشکی مصمم است این محل را برای اعضای خود به عنوان قطب توریستی و گردشگری معرفی کند.

بهنامجو اضافه کرد: با توجه به اعزام پزشکان استان به ترکیه برای آموزش پزشکی آبدرمانی با راه‌اندازی این مجموعه، پزشکان متخصص هیدروتراپی می‌توانند برای آموزش مهارت‌های لازم در این در مجتمع حضور دایم داشته باشند.

آبگرم سقزچی در نزدیکی شهر نیر به شکل سنتی و فاقد هرگونه امکانات بصورت چشمه‌های خودجوش قرار دارد.

انتهای پیام/

پژوهشیار