رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان؛

اعتبار سال 98 را تا پایان هفته دریافت می‌کنیم

1398/07/09 - 11:20 - کد خبر: 3389
ورزش‌های ناشنوایان

نصر: رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت:‌ از اواخر سال ۹۷ مذاکرات را برای دریافت بخش عمده اعتبار سال ۹۸ در نیمه نخست امسال آغاز کردیم و امیدوارم که ۸۰ درصد آن را تا پایان هفته جاری دریافت کنیم.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مهران تیشه‌گران امروز در گفت وگویی با اشاره به بازدید وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک از اردوهای تیم‌های ملی رشته‌های اعزامی ناشنوایان به بازی‌های آسیایی هنگ‌کنگ افزود: در جریان این بازدید سیدرضا صالحی‌امیری قول داد که تمام اعتبار تخصیص داده شده به فدراسیون ناشنوایان در سال جاری را هفته آینده پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان عضو هیچیک از کمیته‌های ملی المپیک یا پارالمپیک نیست، ادامه داد:‌ با این وجود کمیته ملی المپیک همیشه به ناشنوایان توجه داشته و ورزش این قشر را مورد حمایت قرار داده است و بر همین اساس هفته آینده ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده برای سال جاری را به ما پرداخت خواهد کرد.

به گفته تیشه‌گران این اعتبار سال گذشته ۱۸۰ میلیون تومان بود اما امسال با توجه به  درپیش داشتن بازی‌های آسیایی ناشنوایان با افزایش ۲۰ درصدی به ۲۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است و البته کمیته بسته‌های مورد نیاز ورزشکاران در سفر و لباس ورزشی آنان را نیز تامین کرده است.

تیشه‌گران در ادامه به وضعیت اردوها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تمرینات به صورت منظم در حال انجام است و اعزام تیم‌ها از چهارم آبان ماه به هنگ‌کنگ آغاز می‌شود و ورزشکاران و کادر فنی در ۱۵ مرحله به محل بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد:‌ در مجموع ۱۳۴ ورزشکار، مربی و سرپرست راهی هنگ‌کنگ می‌شوند که ۸۰ نفر آنان ورزشکار هستند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان یادآور شد: کاروان ۸۰ نفره ورزشکاران ناشنوا شامل ۱۱ ورزشکار زن و ۶۹ مرد هستند که در هشت رشته فوتبال، فوتسال، والیبال ساحلی، جودو، تکواندو، شنا، تنیس روی میز و دوومیدانی به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.

تیشه‌گران در خصوص پاداش پای سکوی قهرمانان نهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان که توسط فدراسیون پرداخت می‌شود، گفت:‌ قرار است مبلغ این پاداش در جلسه هیات رئیسه فدراسیون مورد بررسی قرار گیرد و سپس آن را اعلام  می‌کنیم.  هنوز مشخص نیست که پاداش به صورت ریالی پرداخت شود یا به صورت ارز، ‌که همه این مسایل در جلسه هیات رئیسه بررسی می‌شود.

این مدیر ورزشی در پایان روز جهانی ناشنوایان را به این قشر تبریک گفت، و افزود:‌ بنابر آمار بهزیستی نزدیک به ۵۰۰ هزار ناشنوا در کشور زندگی می‌کنند و حدود چهار هزار نفر آنان عضو جامعه سازمان یافته ورزشکاران هستند.

سی‌ام سپتامبر برابر با هشتم مهر روز جهانی ناشنوایان نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

پژوهشیار