خبر/

وبینار علمی "مکتب شهید سلیمانی" در تبریز برگزار می‌شود

1399/09/17 - 11:37 - کد خبر: 33436
سردار سلیمانی، انتقام

نصر: وبینار علمی "مکتب شهید سلیمانی" در راستای تبیین مکتب این سردار شهید، در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، دبیر علمی این وبینار علمی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن سالروز شهادت سردار سهپبد حاج قاسم سلیمانی، اسوه مقاومت و اخلاق و هم‌چنین در راستای لبیک گویی به فرمایشات فرمانده کل قوا در خصوص «تبیین مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی»، این وبینار برگزار می‌شود.
مسلم اورنگی افزود: رهبر معظم انقلاب، این شهید بزرگوار را به عنوان یک مکتب و چهره بین المللی مقاومت معرفی کردند و در دیدار با خانواده محترم این شهید نیز به نقش مردم آذربایجان و تبریز نیز تاکید فراوان و ویژه‌ای داشتند.
وی ادامه داد: با عنایت به الطاف و سخنان خود سردار شهید نسبت به شهدای لشکر عاشورا، به خصوص شهید مهدی باکری، شهید تجلایی و شهید یاغچیان که همه این‌ها نشان از توجه خاص و محبت ویژه این سردار شهید و بزرگوار نسبت به این خطه از ایران اسلامی دارد، لذا در جهت تبیین و عمق بخشی به فرهنگ شهید پروری و حماسه سازی مردم آذربایجان، با رعایت اصول بهداشتی در ایام بیماری کرونا این وبینار ملی برگزار می‌شود.
اورنگی در خصوص زمان برگزاری این وبینار علمی، گفت: وبینار علمی مکتب شهید سلیمانی در روز یکشنبه، 14 دی ماه از ساعت 9 صبح در محل اتاق جلسات فرماندهی سپاه عاشورا برگزار خواهد شد تا از این طریق رسالت مردم آذربایجان نسبت به این شهید بزرگوار انجام شود.
وی افزود: امیدواریم در راستای برگزاری این وبینار علمی، با عطر آگین شدن فضای جامعه برای عموم مردم به خصوص نسل جوان، بتوانیم از زوایای مختلف علمی، فرهنگی، هنری، حماسی و نظامی نقش آن سردار شهید را در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، حماسه مقاومت در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سرزمین‌های عراق، سوریه و لبنان و سایر کشورهای اسلامی معرفی کنیم.
وی گفت: این وبینار علمی به صورت ویدئو کنفرانس در نواحی سپاه استانی، سامانه فضای مجازی دانشگاه‌ها، شبکه شاد آموزش و پرورش و به صورت پخش زنده در صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد گرفت.
دبیر علمی وبینار مکتب شهید سلیمانی ادامه داد: سخنران این مراسم زینب سلیمانی فرزند این شهید گرانقدر، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا و سایر سخنرانان علمی خواهد بود و در این مراسم از دانشنامه سپهبد شهید سردار سلیمانی که توسط اساتید و پژوهشگران استان تهیه شده، رونمایی می‌شود. 
انتهای پیام/

پژوهشیار