پیام رییس جمهور به مناسبت ۱۶ آذر/

دانشجویان مصداق نبض بیدار جامعه هستند

1399/09/16 - 17:02 - کد خبر: 33399
حسن روحانی

نصر: رئیس جمهور با گرامیداشت روز دانشجو، شانزدهم آذر را نماد خردگرایی، آزادی‌خواهی و روز تجلیل از مبارزات سرنوشت‌ساز دانشجویی دانست و اظهارداشت: قدم‌های استوار دانشجو، همواره همگام و همراه با ملت بزرگ ایران بوده و دانشجوی این سرزمین به همان اندازه که در عرصه دانش فعال است، در صحنه دفاع از کیان و هویت دینی و ملی خود نیز امیدآفرین و فداکار است.

به گزارش نصر، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
شانزدهم آذر در تقویم ما؛ نماد خردگرایی، آزادی‌خواهی و روز تجلیل از مبارزات سرنوشت‌ساز دانشجویی است. دانشجویان فهیم و بصیر کشور، همواره ثابت کردند که دانشجو نه فقط جوینده دانش، جوینده آزادی و استقلال هم هست.
این رخداد به خوبی ثابت کرد که قدم‌های استوار دانشجو، همواره همگام و همراه با ملت بزرگ ایران بوده و دانشجوی این سرزمین به همان اندازه که در عرصه دانش فعال است، در صحنه دفاع از کیان و هویت دینی و ملی خود نیز امیدآفرین و فداکار است.
دانشجویان مصداق نبض بیدار جامعه و سرمایه واقعی و ماندگار کشور و کلید سعادت فردای ایران عزیز هستند. دولت تدبیر و امید با تکریم رسالت تاریخی دانشجویان، نگاه نقادانه و مشارکت و حضور سازنده آنها در تصمیم‌سازی‌ها را برای توسعه کشور، همواره فرصتی ارزنده می‌دانسته و می‌داند.
در همین دوره سخت و طاقت‌فرسای جنگ اقتصادی و شیوع کرونا که کشور با کمبودهای فراوان به ویژه در زمینه تجهیزات و امکانات بهداشتی و پزشکی مواجه شد، دانشگاهیان و دانشجویان پرتلاش ما در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی، نقشی پیشرو در کنترل و مهار کرونا داشتند و افتخاراتی خلق کردند که ثمرات آن در آینده بیشتر نمایان می‌شود.
از اینکه بر خلاف رویه هفت سال گذشته، امسال با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان دیدار حضوری با دانشجویان عزیز برایم میسر نشد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای روز دانشجو، این روز را به همه دانشجویان و دانشگاهیان تبریک می‌گویم و امیدوارم به زودی شرایطی فراهم شود تا بتوانم در سال پایانی دولت در جمع صمیمی شما دانشجویان عزیز حضور پیدا کنم.
عزّت و سرافرازی روزافزون همه دانشجویان و دانشگاهیان کشور را از درگاه خداوند بزرگ مسألت دارم.
انتهای پیام/

پژوهشیار