وزیر آموزش و پرورش:

بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان از آموزش‌های شاد بهره‌مند هستند

1399/09/16 - 15:29 - کد خبر: 33389
محسن حاجی میرزائی

نصر: وزیر آموزش و پرورش گفت: در میان اپلیکشن های فضای مجازی، هیچ ابزاری به‌اندازه شبکه شاد گسترده و کاربردی‌تر نیست؛ بیش از ۷۰ درصدی دانش آموزان از آموزش‌های این شبکه بهره مند هستند.

به گزارش نصر، محسن حاجی میرزایی در دوازدهمین نشست از سلسله برنامه‌های گفتگو با محور تحول افزود: جامعه، ساختن هویت و شخصیت دانش آموزان و ساختن آینده را به آموزش و پرورش سپرده است و خانواده‌ها نیز بهترین سرمایه‌شان را به ما سپرده‌اند؛ بنابراین سرمایه اصلی ما اعتماد خانواده‌ها است.
وی اعتماد جامعه را امری ضروری برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت برشمرد و عنوان کرد: باید مراقب اعتماد جامعه باشیم و  کار را با کیفیت انجام و اهدافمان را محقق سازیم.
وزیر آموزش و پرورش وجود بازرسی را شرط ضروری حرکت در جهت اهداف دانست و ادامه داد: بازرسی از اجزای مهم مجموعه آموزش‌وپرورش است و بدون آن اهداف محقق نمی‌شود. بنابراین بازرسی جزو مهم تداوم کارها است؛ پس اگر کار به‌خوبی انجام شود که نشانه همکاری و همراهی‌های خوب دو دستگاه است و مسیر آینده نیز هموار می‌شود.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا همه بخش های جامعه غافلگیر شدند؛ چرا که تا پیش از این راه و روش‌هایی برای انجام فعالیت ها وجود داشت و همه‌چیز با آن روش‌ها تنظیم شده بود، اما به‌یک‌باره همه روش‌ها و مأموریت‌ها با مخاطره روبه‌رو شد و باید در شرایط جدید هم راهی می‌ساختیم و هم راهی را طی می کردیم.
وی  اظهار داشت: در میان اپلیکشن های فضای مجازی، هیچ ابزاری به‌اندازه شاد گسترده و کاربردی‌تر نیست؛ به‌طوری‌که شاد بزرگ‌ترین شبکه اینترنتی داخل کشور است.
وزیر آموزش و پرورش با یادآوری تمجید رهبر معظم انقلاب از عملکرد آموزش‌وپرورش در مواجهه با کرونا و راه‌اندازی شبکه شاد، تصریح کرد: البته شرایط به‌گونه‌ای نیست که همه دانش آموزان از شاد استفاده کنند؛ بنابراین مدرسه تلویزیونی با همکاری صداوسیما راه‌اندازی شد. دسترسی به تلویزیون گسترده و پوشش شبکه‌ای تلویزیون بالای ۹۷ درصد است.
حاجی میرزایی تصریح کرد: علاوه بر آموزش‌های شاد و مدرسه تلویزیونی برای دانش‌آموزانی که به هیچ‌یک از آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند، توسط راهبران آموزشی، بسته‌های آموزشی ارایه می‌شود و حتی در برخی روستاهای کم‌جمعیت آموزش‌ها به‌صورت حضوری انجام می‌شود.
وی گفت: همراهی و همکاری ۱۰۰ درصدی با سازمان بازرسی شرط تحقق مأموریت‌ها است؛ بنابراین ما در برابر قانون خاضع هستیم.
عضو کابینه تدبیر و امید در پایان اظهار داشت: به دنبال آن هستیم تا از اعتماد جامعه به‌نظام مراقبت کنیم و امید است این نشست مشترک به بهتر شدن همکاری بین دو دستگاه بینجامد.
دوازدهمین نشست از سلسله برنامه‌های گفتگو با محور تحول با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور و جمعی از معاونان آنها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، مدیران کل استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش سراسر کشور  از طریق ویدیو کنفرانس و شبکه شاد برگزار شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار