گفت و گوی اختصاصی نصر با بهترین شناگر ایران/

میانه، قطب شکوفایی ورزش آذربایجان

1399/09/16 - 15:39 - کد خبر: 33377
مهدی انصاری

نصر: ورزشکار میانه ای تیم ملی شنا ایران که پنج سال متوالی به عنوان بهترین شناگر ایران انتخاب شده است، این روز ها برای کسب سهمیه المپیک توکیو تلاش می کند.

 به گزارش نصر، شهرستان میانه که به عنوان یکی از شهرهای قهرمان پرور ایران محسوب می شود و در سال های گذشته ورزشکاران مختلفی از این شهرستان بر روی سکوهای مختلف ملی و بین المللی ایستاده اند، این بار نیز یکی از افتخارات این شهرستان در رشته شنا، در تلاش است تا بتواند رکورد های خود را یکی پس از دیگری کاهش دهد و خود را برای رسیدن به مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده کند.
مهدی انصاری عضو تیم ملی شنا ایران که از سال 1388 تا کنون در تیم ملی ایران حضور دارد و رکورد دار ماده پنجاه متر و صد متر پروانه، پنجاه متر سینه، 100 متر قورباغه و100 متر مختلط می باشد و سه مدال برنز رقابت های کشور های اسلامی و دو بنز و یک نقره  رقابت های آسیایی و کسب عنواین مختلف در رقابت های داخلی و بین المللی را در کارنامه دارد و از سال 94 تا کنون بهترین شناگر ایران محسوب می شود، در گفت و گو با نصر از تلاش برای حضور در المپیک توکیو سخن می گوید.
 

مهدی انصاری با تاکید بر ظرفیت بالای این شهرستان در خصوص پرورش ورزشکاران رشته های مختلف گفت: اولین بار در سال 83 وارد این رشته شدم و پس از حضور در تیم های شهرستان میانه و آذربایجان شرقی، توانستم  بعد از سال ها تلاش،  به تیم ملی شنای ایران دعوت شوم.
در آذربایجان شرقی و علل خصوص شهرستان میانه استعداد های فراوانی در رشته های مختلف حضور دارند و با توجه به مربیان توانمندی که بر ورزشکاران استان نظارت دارند، همواره شاهد حضور درخشان ورزشکاران میانه ای در سطح جهانی هستیم اما برخی مشکلات در استان وجود دارد که باعث شده است آن طور که باید تمامی توانایی ها و ظرفیت های موجود شکوفا نشود.
علاوه برآن با توجه به امکانات محدودی که در کشور وجود دارد، قطعا استان ها نیز از این قضیه مستثنی نخواهند بود و امکانات به صورت کامل وجود ندارد. همچنین تا به حال فکر نمی کنم از شناگران حمایت بدی شود  ولی می توان بهتر از این هم مورد حمایت قرار گیرند؛ به خصوص که آقای فرج اللهی به عنوان رئیس هیئت شنا، با تمام توان حامی شنای استان هستند و در این مدت که ریاست را بر عهده گرفتند، زحمات زیادی برای این ورزش کشیده اند که باید از آن ها تشکر کنم.
شناگر تیم ملی ایران در خصوص رکورد شکنی های خود در بخش مختلف خاطر نشان کرد: اولین بار در سال 1393 وارد لیگ شنا شدم و در سال های 94،95،96،97 و 98 بر اساس بهترین رکورد هایی که ثبت کرده و امتیازاتی که بدست آوردم، موفق شدم عنوان بهترین شناگر ایران را در این سال ها کسب کنم. در راه کسب این عناوین مشکلات بسیار زیادی را تحمل کردم و در این سال ها همواره از خانواده ام دور بوده و در بهترین روزها در کنارشان نبودم. از نظر من در هر مسیری برای اینکه یک چیزی را بدست آوری باید یک چیزی هم از دست بدهی که این قانون زندگی است و از آن ناراحت نیستم.
 

وی در رابطه با علت حضور ورزشکاران افتخارآفرین از این شهرستان در عرصه های جهانی عنوان کرد:  میانه یک شهر رکورد پرور در کشور است که در اکثر رشته های مختلف از جمله تکواندو همیشه پرچم دار ورزش ایران بوده است؛ چراکه مربی توانمندی به نام اقای فلاحی راد که نعمت بزرگی برای ورزش میانه هستند، در این شهر برای ورزشکاران زحمت می کشند و ورزشکارانی همچون میر هاشم حسینی، یوسف کرمی و فرزاد عبدالهی و سایر ورزشکاران میانه ای، به واسطه حضور چنین افراد دلسوزی، همواره نام ایران را بر سر زبان ها انداخته اند.
رشته شنا در میانه نیز مدیون آقای رستمی، رئیس هیئت شنای میانه و آقای عباسی، مربی شنای شهرستان می باشد که متاسفانه آقای عباسی به علت برخی کم لطفی ها مجبور به ترک این شهرستان شدند  و زمانی که مربی شهرستان میانه بودند، دو ملی پوش را به این ورزش معرفی کردند که مطمناً اگر در این شهرستان بودند، شنای میانه نیز همانند تکواندو به عنوان مرکز پرورش استعداد های این کشور معرفی میشد.
مهدی انصاری یکی از بزرگترین اهداف خود را رسیدن به مسابقات المپیک عنوان کرده و در این راستا گفت: اصلی ترین هدفی که در این مسیر دنبال می کنم، این است که هر روزی که در تمرین حاضر می شوم سعی می کنم بهترین نتیجه را ثبت کرده و بهترین عملکرد را داشته باشم. به همین خاطر یکی از دلایلی که باعث شد به این جایگاه برسم و در این جایگاه بمانم، دنبال کردن این هدف بود؛ چراکه شنا یک ورزش انفرادی است و به خاطر روحیه جنگنده ای که دارم، همیشه به فکر رکورد هایم هستم و مهم ترین هدفی که هم اکنون در حال تلاش برای رسیدن به آن هستم، المپیک توکیو است که امیدوارم بتوانم سهمیه حضور در این رقابت ها را کسب کنم.
این شناگر میانه ای که همچون سایر ورزشکاران در یک سال اخیر به علت شیوع کرونا دچار افت عملکرد شده است، در این رابطه می گوید: در سال گذشته برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کردیم و با توجه به آمادگی بالای بدنی که داشتم، قطعا می توانسنم به این هدف بزرگ برسم که متاسفانه به علت شیوع کرونا استخرها تعطیل شدند و تمرینات متوقف گردید و باعث شد تمامی زحماتی که کشیده بودیم نابود شود و الان بعد از 5 ماه شروع به تمرینات کردیم که هنوز 50 درصد آمادگی مان را هم کسب نکرده ایم و امیدواریم هرچه سریع تر به آمادگی کامل برسیم و بازهم بتوانیم رکورد های خود را کاهش دهیم.
هم اکنون نیز به همراه چند ملی پوش دیگر در استخر آزادی در حال تمرین هستیم و تمامی هزینه ها بر عهده خودمان است و فقط استخر در اختیارمان قرار داده اند و انشالله در رکورد گیری که در روزهای آینده خواهیم داشت، مشخص خواهد شد که تا چه اندازه ای از آمادگی قرار داریم.
وی در پایان ضمن تشکر از مربیان خود و گلایه از مشکلات مالی ایجاد شده برای ورزشکاران و کادر فعال در استخر ها خاطر نشان کرد: مهم ترین مشکل ورزشکاران مشکلات مالی می باشد که امسال هم به علت عدم برگزاری مسابقات لیگ هیچ درآمدی نداشتیم و در سال گذشته هم که برگزار میشد درآمد چندانی وجود نداشت و بالاترین قرارداد در حدود 7 الی 8 میلیون تومان بود. امیدواریم در روزهای آتی استخرها نیز مجددا باز شود و تمامی فعالان حاضر در این حوزه به سرکار بازگردند چراکه اکثرا با توجه به ارتباطی که دارم، در وضعیت نابسامانی قرار دارند و هیچ کمکی برای آن ها در نظر گرفته نشد که انشالله به زودی از این وضعیت رهایی یابند.
در پایان از تمامی مربیان خود علل خصوص آقای حضرتی که در ایام کرونا زحمت می کشند و از رئیس هیئت استان و شهرستان میانه که استخر شهرستان را در اختیار بنده قرار دادند و مدتی توانستم تمرین کنم ولی مجدداً به علت دستوراتی که داشتند مجبور شدند آب استخر را تخلیه کنند، تشکر می کنم و امیدوار هستم هر چه زود تر این بیماری از بین برود و تمامی مردم و ورزشکاران به اوضاع عادی خود بازگردند.

مصاحبه از حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/

پژوهشیار