محمود واعظی؛

شانزدهم آذر نماد خودباوری و هشیاری فرزندان ایران در دانشگاه است

1399/09/16 - 13:34 - کد خبر: 33374
محمود واعظی

نصر: رییس دفتر رییس جمهوری شانزدهم آذرماه را نماد خودباوری زمان‌شناسی و هوشیاری تاریخی فرزندان ایران در دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشجویان همیشه در خط مقدم مطالبه‌گری برای احقاق حقوق عامه و همچنین مقابله با جزم‌اندیشی‌ها و انحرافات بوده‌اند.

به گزارش نصر، محمودواعظی در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت روز دانشجو نوشت: شانزدهم آذرماه نماد خودباوری زمان‌شناسی و هوشیاری تاریخی فرزندان ایران در دانشگاه است. آنچه این روز را وارد تقویم مناسبت‌های ملی ایرانیان کرده، شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران در سال یک هزار سیصد و سی و دو توسط رژیم طاغوت است.
وی ادامه داد: روزی که به تعبیر مرحوم دکتر شریعتی، سه آذر اهورایی ایرانیان، پیش پای ریچارد نیکسون قربانی شدند تا رد خون آنها برای همیشه در چهره دانشگاه نقش ببندد و همواره نماد میهن پرستی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی فرزندان این مرزوبوم باشند.  
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه دانشجویان ایرانی در طول سال‌ها کنشگری در فضای سیاسی و اجتماعی کشور، همواره منشاء آثار مهم و مبارک برای ایران و ایرانیان بوده‌اند، خاطرنشان کرد: آنچه از کارنامه جنبش دانشجویی در حافظه جمعی ملت ایران ثبت شده، تکاپو و شور و شوق توام با شعور برای اعتلای ایران و توسعه و آبادانی کشور است.
واعظی افزود: دانشجویان همیشه در خط مقدم مطالبه‌گری برای احقاق حقوق عامه و همچنین مقابله با جزم‌اندیشی‌ها و انحرافات بوده‌اند. آنها همواره زبان گویای مردم بوده و هیچگاه از حرکت باز نایستاده‌اند.
رییس دفتر رییس جمهوری با تبریک روز دانشجو به یکایک دانشجویان ایرانی، ابراز امیدواری کرد که همیشه شاهد پویایی و فعالیت و اثرگذاری آنان باشیم و ایران اسلامی با کنشگری و انگیزه و توان این جوانان عزیز، به سوی فرداهای روشن حرکت کند.
بنا به این گزارش، ‌ در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در پی یورش نیروهای امنیتی و گارد به دانشکده فنی دانشگاه تهران و درگیری میان آنان و دانشجویان، سه دانشجوی این دانشگاه به نام‌های آذر شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی به شهادت رسیدند.
انتهای پیام/

پژوهشیار