مدیرکل زندان ها استان اردبیل؛

موردی از ابتلا به کرونا در بین زندانیان اردبیل مشاهده نشده است

1399/09/16 - 13:00 - کد خبر: 33369
زندان

نصر: مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل گفت: با اقدامات پیشگیرانه در زندان‌های استان، تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در بین زندانیان مشاهده نشده است.

به گزارش نصر، سید مجتبی حسینی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه زندان نیز بخشی از جامعه است، افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا، با حمایت مسوولان قضایی استان اقدامات خوبی در زندانها برای پیشگیری از شیوع این ویروس صورت گرفته است به طوری که هیچ‌یک از زندانیان اردبیل به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.
وی با اشاره به تجهیز زندانهای استان به وسایل غربالگری بیان کرد: هر روز تمامی زندانیان، سربازان وظیفه مستقر در زندان، کارکنان زندانهای استان و زندانیان از مرخصی برگشته غربالگری شده و افراد مشکوک قرنطینه می‌شوند.
وی بیان کرد: با حمایت مراجع قضایی استان زمینه آزادی افراد مشکوک و یا مبتلا به کرونا در همان روز اول در قالب مرخصی و یا با تامین وثیقه مناسب فراهم می‌شود.
وی اضافه کرد: زیر ساخت‌های لازم درصورت شیوع این بیماری در زندانهای استان تامین شده به طوری که نقاهتگاهی با ۲۵ تخت برای روزهای بحرانی  و ۲ اتاق ایزوله در محوطه زندان راه اندازی شده است.
 وی با بیان اینکه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی اماکن درونی و بیرونی زندانهای استان هر روز ضدعفونی می شود، ادامه داد: شهرداری و بسیج و سپاه نیز محوطه بیرونی زندان را ضدعفونی می‌کنند.
مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل گفت: علاوه بر رصد هر روز بیمارهای مشکوک هر ۲ هفته گزارشی در رابطه با ویروس کرونا توسط روسای زندانهای استان و مسوولان بهداشتی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود.
حسینی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه تاکنون ۱۰۰ هزار عدد ماسک در بین زندانیان استان توزیع شده است، افزود: در اندرزگاه نسوان زندان با راه اندازی کارگاه تولید ماسک ۱۰ هزار عدد ماسک پارچه‌ای تولید و در بین زندانیان توزیع شده است.
وی از تجهیز  زندان مرکزی اردبیل به دستگاه تصفیه هوا خبر داد و اظهار داشت: از هشت زندان استان سه مرکز فاقد دستگاه پتو شور بود که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دستگاه پتو شور این مراکز نیز تامین شد.
او با تقدیر از همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: زندانیان و خانواده‌های آنها نیز همکاری خوبی با زندانهای استان دارند و برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ملاقات‌های حضوری و خصوصی و کابین به کابین زندانیان نیز محدود شده است.
وی با بیان اینکه در هر توفیقی رد پای خیرین و نیکوکاران مشاهده می شود، اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه تاکنون خیرین ۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۱۰ هزار عدد ماسک برای توزیع در بین زندانیان استان کمک کرده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار