رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مطرح کرد:

پاکبانان در معرض خطر قراردارند/ جان انسان ها ارزشمند است

1399/09/16 - 10:07 - کد خبر: 33350
فصل پاییز، فصل پاییز

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: پاکبانان بنا بر ماهیت شغلی خود در معرض انواع خطرات و مواد سمی قرار می گیرند و متاسفانه تدابیر لازم در این راستا انجام نشده است.

به گزارش نصر، "عبداله تقی پور" در دویست و دهمین جلسه شورای شهر در ادامه دستور جلسه دوم گفت: اگر واقعا می خواهیم به جان انسان ها ارزش دهیم، تجهیزات لازم را برای خرید ماشین آلات و دستگاه های مورد نیاز مکانیزه تصویب کنیم.
وی ادامه داد: پاکبانان بنا بر ماهیت شغلی خود در معرض انواع خطرات و مواد سمی قرار می گیرند و متاسفانه تدابیر لازم در این راستا انجام نشده است، نیاز مبرم بر خرید ماشین آلات داریم و باید برای سلامتی و تجهیزات پاکبانان هزینه کرد باید حداقل امکانات را برای آنان خریداری کنیم.
وی افزود: هدف از انجام این مطالعه شناسایی عوامل خطر ایجاد کننده حوادث و بیماری در پاکبانان شهر تبریز و در نهایت ارایه راهکار های مناسب جهت کنترل و رفع آنها به منظور ارتقا سطح سلامت و ایمنی آنها می باشد
تقی پور اضافه کرد: استفاده حداقلی از نمک در یخ زدایی معابر در صورت لزوم ترکیب شدن و نمک و استفاده از ماشین های نمک پاش ، محدودیت و ممنوعیت استفاده از از پاکبانان در رفت و روب معابر اصلی، خرید ماشین آلات خدمات شهری با استفاده از ظرفیت قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا و استفاده از cmr و یا کلرید کلسیم جهت موضوع آنتی آیسینگ در راستای حفظ زیر ساخت های شهری جزو پیشنهادات و مصوبات کمسیون محیط زیست و خدمات شهری می باشد.
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری گفت: 25 دستگاه جاروب برای شهر ما لازم است و می توان با مبلغی پایین تر از 50 میلیارد این ماشین آلات را خریداری کرد.
وی اظهار کرد: وقتی 8 نفر از کارگران جان خود را در این معابر از دست داده اند باید فکری کنیم و چاره ای بیاندیشیم، جان انسان ها ارزشمند است.
تقی پور ادامه داد: در کشور های پیشرفته وقتی یکی از کارگران جان خودشان را از دست می دهند چندین جلسه برای چنین موضوعی برگزار می کنند که چرا این اتفاق افتاده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار