خبر/

برف و سرما هوای اردبیل را زمستانی کرد

1399/09/16 - 12:00 - کد خبر: 33348
اردبیل

نصر: بارش برف و هوای سرد از سحرگاه یکشنبه حال و هوای اردبیل و پهنه ‌گسترده ای از این استان را زمستانی کرده‌ است.

به  گزارش نصر، بارش برف از دیشب در مناطق مختلف اردبیل آغاز شده ولی از سحرگاه امروز با نفوذ هرچه بیشتر زبانه ناوه بر میزان بارش برف و سرمای هوا افزوده شده است.
از شهرستانهای مشکین شهر، سرعین ، نمین و نیر هم بارش برف و استقرار هوای سرد گزارش شده و این ناپایداری های جوی در جلگه مغان و شهرستان‌های گرمسیر پارس آباد،بیله سوار و گرمی به شکل باران ‌بوده‌ و از نگرانی ساکنان منطقه به خصوص کشاورزان و روستاییان نسبت به کمبود بارش طی سال‌زراعی امسال کاسته است.
برونداد تازه‌ترین الگوهای تاثیرگذار بر هوای منطقه از ادامه و تشدید بارش باران و برف طی امروز تا ظهر فردا در مناطق مختلف استان اردبیل حکایت دارد.
از عصر دوشنبه تا اواخر هفته ضمن تشدید سرما و یخبندان بارش برف به شکل خفیف و پراکنده در بعضی نقاط استان اردبیل و به ویژه بلندیهای منتهی به گیلان ادامه می یابد.
فرهاد عبدالعلی‌پور مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اطلاعیه سطح زرد هواشناسی از ساکنان این استان خواست تا موارد احتیاط و ایمنی ازجمله پرهیز از سفرهای غیرضروری در جاده های استان اردبیل و نقاط همجوار ، بستن زنجیر چرخ و همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانی و احتیاط در رانندگی در صورت ضرورت ‌سفر در محورهای مواصلاتی ‌منطقه، بازبینی دمای مکانهای حساس به سرما ، صرفه جویی در مصرف سوخت و به ویژه گاز شهری و کمک به حیوانات و به خصوص پرندگان نیازمند سرپناه و ‌غذا را رعایت کنند.
دمای کنونی ‌سرعین و ‌نیر  در صبح یکشنبه منفی۳ ، اردبیل ؛ فرودگاه اردبیل و نمین منفی ۲، گرمی یک ، بیله سوار و پارس آباد پنج درجه سانتیگراد بالای صفر است.
اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. این سومین بارش ‌قابل ملاحظه برف طی پاییز امسال است که‌ همه در آذر ماه‌ باریده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار