معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

هنرستان تاریخی وحدت تبریز مرمت و حفاظت می‌شود

1399/09/15 - 13:44 - کد خبر: 33303
جلسه

نصر: معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی از مرمت و حفاظت هنرستان وحدت تبریز با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس استان خبر داد.

به گزارش نصر، علیرضا قوچی در این خصوص اظهار کرد: هنرستان وحدت تبریز از جمله مدارس تاریخی کشور است که بنا بر قدمت و تاثیر آن در پرورش نیروهای جوان کارآمد از اهمیت بسیاری برخودار است، لذا این هنرستان تاریخی سال گذشته در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
وی در ادامه با بیان اینکه حفاظت و مرمت بنای هنرستان وحدت با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس استان در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار گرفته است، ادامه داد: پیرو تشکیل جلسه مشترک با مدیرکل نوسازی مدارس استان در خصوص ساماندهی این هنرستان تاریخی با توجه به آسیب‌های سازه‌ای وارده به بنا و لزوم استحکام بخشی و مقاوم سازی سقف، حذف الحاقات و محوطه سازی این هنرستان تاریخی، به دنبال تامین اعتبار لازم توسط اداره کل نوسازی مدارس، عملیات حفاظت و مرمت آن توسط این اداره کل آغاز خواهد شد.
به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، قوچی اظهار کرد: پیرو مذاکرات انجام شده با اداره‌کل نوسازی مدارس استان، مقرر شد تا در راستای تسریع آغاز عملیات حفاظت و مرمت هنرستان وحدت، کارشناسان معاونت میراث فرهنگی و اداره کل نوسازی مدارس برای ارزیابی محل مورد نظر، بازدید میدانی به عمل آورند.
انتهای پیام/

پژوهشیار