خبر/

خیابان شریعتی تبریز پیاده‌راه می‌شود

1399/09/15 - 12:11 - کد خبر: 33290
شهناز

نصر: خیابان شریعتی تبریز در هسته مرکزی و تاریخی این کلانشهر توسط شهرداری منطقه هشت فرهنگی-تاریخی به پیاده راه تبدیل می‌شود.

به گزارش نصر، شهردار منطقه 8 فرهنگی - تاریخی تبریز روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: این طرح حداکثر تا یک سال آینده عملیاتی می شود و در امتداد آن معابر پیاده راهی حوزه استحفاظی شهرداری منطقه نیز توسعه خواهد یافت.
علی مدبر اظهار داشت: اجرای چندین پروژه سنگفرش پیاده محور در سطح شهرداری منطقه هشت فرهنگی - تاریخی تبریز از جمله سنگ فرش شفاعیه، بازار پنبه فروشان و سرای شازده بزرگ در بازار بزرگ، کوچه استاد شهریار و محققی به عنوان مسیر پهنه فرهنگی تبریز آغاز شده و در دست اجرا است.
وی گفت: در کنار این پروژه ها و در جهت کاهش حجم چشمگیر خودرویی و تبخیر ترافیکی در مرکز شهر، طرح بررسی و مطالعه ساخت و راه‌اندازی پیاده‌راه در بستر خیابان شریعتی انجام شده و برای رفاه و آرامش شهروندان این گذر پرتردد سال آینده تبدیل به پیاده‌راه خواهد شد.
 
 
مدبر ادامه داد: در کنار توسعه معابر پیاده راهی منطقه تاریخی شهر، مرمت خانه های تاریخی نیز آغاز شده که طی روزهای اخیر عملیات مرمتی به همراه استحکام بخشی خانه تاریخی کلکته چی و فاز دوم خانه تاریخی علی مسیو شروع شده که با جدیت  توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه هشت در حال اجرا است.
به گزارش ایرنا، خیابان شریعتی تبریز یکی از خیابان های بسیار قدیمی در مسیر شمال به جنوب این شهر در هسته مرکزی و پرتردد است که به دلیل وجود حجم انبوه مغازه ها و صنف خدماتی و نیز مراکز فرهنگی و سینمایی، همه روزه ترافیک سنگین  بر این قسمت از شهر حاکم است.
خیابان شریعتی تبریز به طول بیش از یک کیلومتر، به ویژه حدفاصل چهار راه هفده شهریور تا تقاطع امام خمینی به مدت چند دهه محل اصلی تفریح مردم این کلان شهر در عصرهنگام و روزهای جمعه بوده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار