یادداشت/

ستاد کرونا و افسردگی هنرمندان

1399/09/15 - 09:48 - کد خبر: 33272
رحیم بقال اصغری

نصر: با وجود بازگشایی اصناف از روز شنبه به نظر می رسد هنوز فعالیت های فکری و هنری مشمول تعطیلی های ممتدی باشند که در ده ماه گذشته موجبات تعطیلی کامل برخی از موسسات و آموزشگاه های هنری را فراهم ساخته است.

تعطیلی های گاه گدار و بی سرانجامی که بیشتر برای فروکش کردن تب اعتراض جامعه و سلب مسئولیت مدیران انجام می شود چرا که این قشر محدود و سر به زیر زیاد اهل اعتراض نیستند و متانت ذاتی آنها موجب سو استفاده تصمیم گیران شده است.
فعالیتهای آموزشگاههای هنری به دلیل ماهیت عملی خود مانند سایر زبانسراها و مدارس نتوانسته اند به صورت تئوری و  اینترنتی ادامه حیات دهند و در یک بدسلیقگی تمام از سوی ستاد کرونا در رده مشاغل سه جای گرفته اند و چنین امر ساده ای موجب پراکنده شدن هنرجویان و خسارتهای بزرگ برای این صنف شده است.
در حالیکه از سوی دیگر جامعه نیاز به نشاط و سرزندگی دارد و در یک افسردگی شدید به سر می برد،همیشه این هنرمندان بوده اند که در اینگونه مواقع به داد جامعه رسیده اند و اینبار خود هنرمندان با تصمیمات نادرست فاقد دور اندیشی لازم از سوی کارشناسان، در افسردگی و رخوت به سر می برند.
شیوه اداره کلاس های هنری معمولا کم جمعیت و اغلب تک نفره با رعایت پروتکل هایی است که هنرمندان بیش از سایر جامعه نسبت به آن حساس هستند و به نظر می رسد نیازمند توجه عاجل و جدی در رابطه با بازگشایی چنین فعالیتهای کم خطر،محدود الساعتی باشیم که به روح و روان جامعه دلمرده امروز یک داروی ضروری محسوب می شوند.

رحیم بقال اصغری
انتهای پیام/

پژوهشیار