معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور خبر داد:

وجود 26 مدرسه خاص جسمی حرکتی در کشور

1399/09/13 - 21:16 - کد خبر: 33235
سید جواد حسینی

نصر: معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: در سراسر کشور 26 مدرسه خاص جسمی حرکتی وجود دارد که امروز مدرسه خیرساز خاص جسمی حرکتی تبریز نیز کلنگ زنی شد.

به گزارش نصر، سید جواد حسینی در ارتباط تلفنی با محل مراسم کلنگ زنی بزرگترین مجتمع آموزشی و توانبخشی دانش آموزان جسمی و حرکتی در تبریز، گفت: در روز جهانی معلولان، شاهد کلنگ زنی بزرگترین مجتمع جسمی حرکتی کشور هستیم که این مدرسه بیاد مرحوم حاج جلیل خداپرست توسط فرزندش کاوه خداپرست احداث می‌شود.
وی اضافه کرد: 1300 مدرسه استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه وجود دارد که 26 مدرسه آن خاص جسمی حرکتی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: نهضت مدرسه سازی در این حوزه را با برنامه ریزی برای احداث 210 مدرسه در سراسر کشور پیگیری می‌کنیم و در عرض هفت ماه، 105 مدرسه در این حوزه کارسازی شده است.
وی تشریح کرد: امیدوارم این حرکت گامی برای توجه به این بخش بوده باشد، تا معلولیت با محدویت همراه نشود.
وی در پایان گفت: تلاش ما در جهت مناسب سازی جامعه، مدارس و تجهیزات است تا بتوانیم زمینه‌های رشد تمام ساحتی این عزیزان را فراهم سازیم.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، پروژه خیر ساز 24 کلاسه، در زمینی به مساحت 5500 مترمربع در دو طبقه با امکانات، کار درمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، مشاوره، سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنائی و نماز خانه با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیارد ریال احداث می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار