برای اولین بار در دنیا؛

انگلستان واکسن کرونای شرکت فایزر را برای استفاده گسترده تأیید کرد

1399/09/12 - 23:27 - کد خبر: 33187
واکسن کرونا

نصر: انگلستان اولین کشور در جهان است که واکسن ویروس کرونای Pfizer/BioNTech را برای استفاده گسترده از "هفته آینده" را تصویب کرد.

به گزارش نصر،  MHRA انگلیس می گوید واکسن کروناویروس شرکت داروسازی Pfizer/ BioNTech می تواند تا ۹۵ درصد از بیماری کووید ۱۹ محافظت کند که برای شیوع این بیماری ایمن خواهد بود و واکسیناسیون می تواند طی چند روز برای افرادی که در گروه های دارای اولویت بالا هستند، آغاز شود.
انگلیس قبلا دوز ۴۰ میلیونی از این واکسن را سفارش داده است برای واکسیناسیون ۲۰ میلیون نفر و هر کدام در دو نوبت کافی خواهد بود که به زودی حدود ۱۰ میلیون دوز از این واکسن باید در دسترس مردم این کشور قرار گیرد.
این سریعترین واکسنی است که از مفهوم تئوری به واقعیت تبدیل شده است و تنها ۱۰ ماه طول کشیده است تا تمامی مراحل توسعه و رشد را طی کند این درحالی است که به طور معمول برای تهیه یک واکسن، یک دهه زمان نیاز است.
به گفته کارشناسان اگرچه واکسیناسیون می تواند آغاز شود، اما افراد همچنان باید هوشیار باشند و از قوانین محافظت در برابر ویروس کرونا شامل رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک پایبند بوده و افرادی را که ممکن است ویروس داشته باشند را مورد آزمایش قرار داده و از آنها بخواهیم که ایزوله شوند.
این نوع واکسن، که به نام واکسن های mRNA معروف هستند، از بخش های کوچکی از کدهای ژنتیکی ویروس همه گیر برای آموزش و نحوه مبارزه سیستم ایمنی بدن در برابر کووید ۱۹ و ایجاد ایمنی بدن استفاده می کند.  واکسن mRNA قبلا برای استفاده در انسان تصویب نشده بود، اگرچه افراد آن را در آزمایشات بالینی دریافت کرده اند.
این واکسن باید در دمای منفی ۷۰ درجه سانتی گراد نگهداری و در جعبه های مخصوص بسته بندی شده در یخ خشک حمل شود و پس از تحویل می توان آن را تا ۵ روز در یخچال نگه داشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار