رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان اردبیل:

بیش از ۲۰ هزار بانوی ورزشکار در اردبیل سازماندهی شدند

1398/07/07 - 16:32 - کد خبر: 3316
اداره کل ورزش و جوانان

نصر: رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از فعالیت بیش از ۲۰ هزار بانوی ورزشکار سازمان یافته در این استان خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مژگان سلطانی امروز در جمع خبرنگاران گفت: این تعداد ورزشکار در ۴۰ هیات ورزشی بانوان مشغول فعالیت هستند.

وی مجموع ورزشکاران بیمه شده استان اردبیل را بیش از ۶۰ هزار نفر ذکر کرد و افزود: بیش از ۳۰ درصد این ورزشکاران را بانوان تشکیل دادند. 

او با اشاره به سرانه ورزش بانوان استان اردبیل بیان کرد: سرانه فضای ورزشی اردبیل بسیار کم و در حدود ۶۷ صدم متر مربع است در حالی که استاندارد این سرانه حداقل یک مترمربع می باشد.

سلطانی اظهارداشت: بانوان اردبیلی تنها از سه درصد کل فضای ورزشی موجود در استان استفاده می‌کنند و برای رشد و توسعه ورزش این قشر ایجاد زیرساخت‌های لازم ضروری است.

رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با تاکید بر ترویج ورزش همگانی گفت: در ورزش همگانی بانوان اردبیل جزو سه استان برتر کشور هستند.

 وی توسعه ورزش همگانی را از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان عنوان کرد و افزود: البته این به معنای بی‌توجهی به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیست.

انتهای پیام/

پژوهشیار