مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان؛

چهار هزار کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

1399/09/10 - 14:00 - کد خبر: 33004
عملیات برف روبی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بارش‌های اخیر چهار هزار کیلومتر - باند از راه‌های استان توسط اکیپ‌های راهداری برف روبی و نمک پاشی شد.

به گزارش نصر، اروجعلی علیزاده روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: در عملیات راهداری زمستانی بارش های روزهای اخیر در کلیه محورهای استان بیش از یک هزار و ۱۰۰تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.
وی گفت: در حال حاضر همه راه های شریانی و اصلی استان باز و تردد در آنهاجریان دارد و تنها تعداد ۳۰ راه روستایی مسدود در مناطق صعب العبور شهرستان های بستان آباد، چاراویماق ، سراب، هریس و هشترود باقی مانده که تلاش می شود در سریع ترین زمان این راه ها نیز بازگشایی شود.
علیزاده اظهار کرد: در این ایام نیروهای راهداری به ۸۹دستگاه خودرو که به عناوین مختلف در برف و کولاک گرفتار شده بودند، امداد رسانی کردند و امدادرسانی در بازگشایی راه ها برای انتقال ۲ بانوی باردار به مراکز درمانی در روستاهای سراب و کلیبر توسط اکیپ های راهداری انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی تعداد ماشین آلات سبک و سنگین درگیر در عملیات راهداری زمستانی را ۳۷۶دستگاه اعلام کرد و گفت: این دستگاه ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیونبرف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.
علیزاده با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۶۹ نفر عوامل راهداری زمستانی نفرات درگیر در برف روبی بودند، راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر برشمرد و گفت: اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با همکاری ستاد مدیریت بحران ،پلیس راه، اورژانس و فوریت های پزشکی و هلال احمربا بسیج همه جانبه همکاران و بکارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی وا فزایش گشت های راهداری به ویژه درمحورهای پرتردد، خدمات رسانی به مترددین جاده ها اقدام نموده است.
وی همچنین اعلام کرد: همشهریان جهت اطلاع از وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی با سامانه ۲۴ ساعته ۱۴۱ تماس بگیرند.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار