معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان؛

برف راه ۵۳ روستای استان زنجان را بست

1399/09/10 - 12:10 - کد خبر: 32987
برف

نصر: معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده از شهرستان‌های این استان بارش برف سنگین که از بامداد یکشنبه آغاز شد راه ۵۳ روستای این استان را بست.

به گزارش نصر، جواد یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: بیشترین راه روستایی بسته شده به ترتیب مربوط به شهرستان های زنجان، سلطانیه، ماهنشان و طارم است.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با آغاز بارش های برف از روز گذشته با به کارگیری حدود ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و فعالیت ۴۰۰ نیروی پاکسازی، نمک پاشی و برف روبی آزادراه ها، جاده های ترانزیت و دیگر جاده های اصلی استان انجام شده است.
یوسفی تاکید کرد: در زمان حاضر همه راه های اصلی و فرعی استان زنجان باز است و تردد خودروهای حامل مواد سوختی و غذایی به صورت عادی و روان جریان دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بارش برف در آزادراه‌ها، جاده های ترانزیت و دیگر مسیرهای اصلی همراه با بارش باران بود، در صورتیکه با کاهش دمای هوا در استان زنجان مواجه شویم سطح این مسیرها یخبندان می شود.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: رانندگان تجهیزات زمستانی، وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ و جیره غذایی خشک همراه داشته باشند و  از چراغ های مه شکن استفاده کنند.
یوسفی افزود: رانندگان برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir ارتباط برقرار و سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و ۶۲ دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.
استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار