یادداشت/

"نصر" از پیشروان کاربست الگوی تعاملی شهروند‌خبرنگار

1399/09/10 - 08:18 - کد خبر: 32962
رامین نظامی خواه

نصر: نصر سالهاست که جایگاه غیرقابل کتمانی در سپهر رسانه های برخط استان و شمال‌غرب کشورمان دارد.

این جایگاه حاصل استمرار و تداوم چندین ساله فعالیت اطلاع‌رسانی است و تنها کسانی که تجربه اداره یک بنگاه خبری را دارند می توانند دشواری چنین کاری را آن‌هم در بخش خصوصی درک کنند.
از آنجا که دنیای رسانه، همزاد پویایی است؛ باید آینده‌نگر باشیم. پس داشته‌های امروز نصر و هر رسانه دیگری باید سکوی پیشروندگی و پیشبرندگی باشند. به ویژه آنکه جبهه معارض هرروز شعبده رسانه‌ای جدیدی برای اغوای مخاطب ایرانی رو می‌کند.
حالا که روندهای جدید در ارتباطات شبکه‌ای باعث تحول در اطلاع‌رسانی برخط شده و هر کاربر خود عنصری بالقوه اثرگذار در این چرخه بی‌پایان است، بهترین راه، تثبیت و تقویت مرجعیت خبری رسانه‌های رسمی در عین بهره‌مند شدن از سکوهای انتشاری جدید است.
نصر به عنوان یک رسانه شناسنامه‌دار و شناخته شده، اگرچه کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی هم دارد و اتفاقا فعالیت دوچندانی در بستر مَجاز دارد اما نمی‌تواند شبیه یک کانال تازه‌تاسیس یا یک پیج فان‌طور عمل کند چرا که مسئولیت اجتماعی رسانه در قبال افکار عمومی اجازه نمی‌دهد؛ دقت و مصلحت را قربانی سرعت و جذابیت کنیم.
نصر از پیشروان کاربست الگوی تعاملی شهروند‌خبرنگاری به عنوان ظرفیتی عظیم در کار خبری است و دروازه‌بانی دقیق‌تر خبری می‌تواند این رویه را به کمال برساند. مبدا و نقطه عزیمت این حرکت، میل مخاطبان است و هدف و مسیر، ارتقای ذائقه جمعی کاربران.
در شرایطی که خلا بینش بیداد می‌کند، باید تحلیل درست و روشنگرانه از رویدادها و روندها به جامعه داد و با تشریک مساعی و کار جبهه‌ای، مطالبه‌گری ثمربخش و امیدآفرین را مکمل اطلاع‌رسانی صحیح کرد تا خط تحریف مدنظر دشمن و ایادیش بشکند. آنگاه است که رسانه به رسالت اصلاح‌گری خود عمل کرده و جایگاه واقعی خود را می‌یابد و رسانه‌های محلی ما را در تراز ملی و بین‌المللی برجسته می‌کند.
با خلاقیتی که از همکاران‌مان در نصر سراغ داریم باید نو به نو منتظر ابتکارهای جدید در استفاده از قالب‌ها و روش‌های رسانه‌ای باشیم.
ما نیز در این مسیر در کنار برادران و خواهران خود در اتاق فکر و تحریریه نصر هستیم.

رامین نظامی خواه - مسئول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی
انتهای پیام/

پژوهشیار