مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی:

لایه‌نگاری و تعیین حریم تپه الله‌قلی لیلان آغاز شد

1399/09/09 - 21:53 - کد خبر: 32957
عکس

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات لایه‌نگاری و تعیین عرصه و حریم تپه الله قلی بخش لیلان در شهرستان ملکان آغاز شد.

به گزارش نصر، احمد حمزه‌زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تپه الله قلی لیلان یکی از بزرگ‌ترین تپه‌های باستانی آذربایجان شرقی و شمال غرب کشور است، افزود: این اثر بسیار برجسته و ممتاز به شماره ۳۰۸۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
وی اظهار داشت: به توجه به اهمیت این اثر و محوطه تاریخی عملیات اجرایی تعیین عرصه و حریم تپه الله قلی لیلان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفته است.
حمزه زاده ادامه داد: در راستای تعیین عرصه و حریم تپه الله قلی لیلان با نظارت معاونت میراث فرهنگی استان و اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور کاوش و لایه‌نگاری باستانی این تپه با حضور تیم‌های باستان شناس آغاز شده است.
وی اضافه کرد: این عملیات با استقرار هیأت باستان‌شناسی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در محل، با نظارت معاونت میراث فرهنگی استان با هدف تعیین عرصه و حریم این تپه باستانی ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، تپه الله قلی مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد است و در ضلع شرقی شهر لیلان واقع شده است که در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ به ثبت ملی رسید.
انتهای پیام/

پژوهشیار