رییس دانشگاه علوم پزشکی؛

شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی روند نزولی گرفت

1399/09/09 - 14:30 - کد خبر: 32933
جواد آقازاده

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: این استان یک موج بسیار سهمگین را در شیوع بیماری کووید ۱۹ گذرانده و اکنون سیر نزولی را طی می‌کند.

به گزارش نصر، جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با موثر خواندن محدودیت ها در کاهش میزان بستری و فوتی ناشی از کرونا در آذربایجان غربی افزود: محدودیت هایی از جمله محدودیت ترددها، تعطیلی مشاغل گروه ۲ و ۳ و ۴ در شهرهای قرمز، محدودیت فعالیت بعد از ساعت ۱۸ و همچنین محدودیت های منع تردد ۹ شب تا ۴ صبح موجب کاهش تعداد بستری و فوتی در استان شد.
وی اضافه کرد: در راه مقابله با کرونا روزهای سختی را گذرانده ایم و یاد تمامی شهدای سلامتی که جانشان را در این راه از دست دادند گرامی می داریم‌.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: بیشترین تعداد بستری های سندرم حاد تنفسی در استان، یک هزار و ۷۵۲ بیمار بود که این تعداد رو به کاهش بوده و به حدود هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.
آقازاده درباره وضعیت شهرها از لحاظ شیوع کووید ۱۹ اظهار کرد: اکنون ۱۰ شهر آذربایجان غربی در وضعیت قرمز بوده و ۷ شهر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.
وی درباره وضعیت روزهای آینده استان افزود: براساس بررسی آماری انجام یافته، در روزهای آینده تعداد بیماران بستری در استان سیر نزولی را طی کرده و کاهش می یابد اما مردم و مسوولان نباید از این بیماری غافل شوند زیرا در صورت غفلت و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی با موج چهارم مواجه می شویم که بسیار سهمگین تر از موج سوم خواهد بود.
بنا به این گزارش، تاکنون بیش از ۸۷ هزار نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و حدود ۲ هزار و ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار