نخست وزیر ارمنستان؛

حفظ صلح در منطقه قره باغ مهم است

1399/09/08 - 11:59 - کد خبر: 32838
نیکول پاشینان

نصر: نخست وزیر ارمنستان روز جمعه با اعلام گفتگوهای خود با ولادیمیر پوتین گفت: حفظ صلح بدست آمده در منطقه قره باغ مهم است.

به گزارش نصر، "نیکول پاشینان" گفت که او دو گفتگوی تلفنی درباره وضعیت منطقه قره باغ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشته است.
پاشینان گفت: حفظ صلحی که حاصل شده و در صورت امکان تبدیل آن برای همیشه بسیار مهم است. هدف مهم داشتن امنیت در اطراف ارمنستان و آرتساخ (نام ارمنستان برای قره باغ) و اطمینان از رفت و آمد روان در کوه لاچین است.
گذرگاه لاچین گذر گاهی است که قره باغ را به کشور ارمنستان متصل می‌کند.
پاشینان همچنین افزود در دو گفتگوی تلفنی با پوتین در مورد مسائل مربوط به سازش در گذرگاه لاچین، تبادل زندانیان و اجساد کشته شدگان، استقرار نیروهای صلح و همچنین رفع محدودیت های ارتباطات حمل و نقل در منطقه پرداخته شد.
به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر (19 آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «علی‌اف»، «پاشینیان» و «پوتین» رسید و ارتش مسکو وظیفه صلحبانی و تحقق آتش بس را به عهده گرفت.
روسیه در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، واحدهای صلحبانی خود را در قالب حدود دو هزار نیرو به همراه تجهیزات به قره باغ اعزام و ۲۳ پست دیده بانی نیز تاسیس کرده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار