رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه ای تبریز خبر داد:

توسعه رشته ورزش پهلوانی و زورخانه ای در کلانشهر تبریز

1399/09/07 - 17:12 - کد خبر: 32782
جلسه

نصر: رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه ای تبریز از توسعه رشته ورزش پهلوانی و زورخانه ای در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش نصر، حسین افتخاری صبح امروز در گفت گو با خبرنگاران با بیان اینکه باستانی کاری و ورزش زورخانه ای مدرسه ایمان و مردمداری است، گفت: باید منش و شیوه زندگی مولایمان علی را در ورزش و زندگی ترویج دهیم.
وی سپس افزود: منش پهلوانی و ورزش زورخانه ای از خصلت‌های فرهنگی و اخلاقی ایرانی است. باید در حفظ و احیای این ورزش کوشا باشیم.
افتخاری افزود: فرهنگ پهلوانی باید به عنوان یک فرهنگ متعالی و ارزشمند زنده بماند و در این راستا برای فراهم آوری بسترهای مناسب جهت رونق این رشته ملی در اماکن عمومی و فضاهای ورزشی دستگاه‌های دولتی باید تلاش کنیم.
رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی تبریز در خصوص برنامه‌های خود در مسئولیت ریاست جدید هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کلانشهر تبریز، نیز بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ورزش زورخانه ای، هنر مرشدی و کشتی پهلوانی در سطوح مختلف مربیگری و داوری با استفاده از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود، تهیه بانک جامع اطلاعات ورزش زورخانه ای در جهت توجه به ورزش زورخانه ای و شناسایی ورزشکاران، مربیان و داوران و پیشکسوتان، برگزاری همایش بزرگ ورزش زورخانه ای به صورت متمرکز با حضور باستانی کاران بعد از دوران کرونا، ارتباط با رسانه‌ها و معرفی بیشتر این ورزش از اهم برنامه‌های بنده است.
وی افزود: بعد از دوران کرونا کلاس‌های آموزشی برای عموم مردم برگزار و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی برای بسط و گسترش این ورزش را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
گفتنی است هفته گذشته نیز مراسم معارفه و اعطا رسمی حکم رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کلانشهر تبریز با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشور، بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، حبیب مقصودی رئیس سازمان ورزش و جوانان کلانشهر تبریز، رسول برپور رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان آذربایجان شرقی و اصغر سفیدی مرشد پیشکسوت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و حسین افتخاری به عنوان رئیس جدید هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کلانشهر تبریز منصوب و به صورت رسمی شروع به کار کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار