خبر/

جشنواره نقاشی کودکان با الهام از "حیدربابایه سلام" برگزار می شود

1399/09/07 - 13:44 - کد خبر: 32771
پوستر

نصر: جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان با الهام از منظومه "حیدربابایه سلام" استاد شهریار در تبریز برگزار می شود.

به گزارش نصر، دبیر هنری جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان با الهام از منظومه "حیدربابایه سلام" امروز جمعه با اعلام این خبر افزود: امروز یکی از بارزترین نمایه های شکاف نسل ها، عدم آشنایی نسل جدید با فرهنگ های بومی و مسئولیت دستگاه های فرهنگی و نهادهای عمومی، تلاش برای کاهش این فاصله وآشنائی کودکان و نوجوانان با آثار شاخص فرهنگی و فرهنگ غنی بومی است.
لیلا ساویز اظهار کرد: پادشاه ملک سخن، استاد سید محمدحسین شهریار، خالق چندین منظومه ادبی فولکلور با محتوای فرهنگی و اجتماعی است که حقیقتاً چناچنکه باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه با تغییر نسل ها، این گنجینه پر بها، می رودکه به بوته فراموشی سپرده شود، ستاد برگزاری کنگره ملی بزرگداشت استاد شهریار، با مشارکت و همکاری شهرداری منطقه ۵ تبریز، در نظر دارد جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان ونوجوانان با موضوع منظومه درخشان حیدربابایه سلام استاد شهریار، برگزار کند.
ساویز ادامه داد: با این فراخوان، از همه علاقمندان استاد شهریار و فرهنگ فولکلور آذربایجان دعوت می شود، که با انتقال مفاهیم و مضامین و تصویرهای ناب این منظومه سترگ ادبی به کودکان و نوجوانان پیرامون شان، آنان را برای شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری و به تصویر کشیدن این منظومه تشویق کنند.
وی تشریح کرد: این مسابقه در سه رده سنی ۵ تا ۷ سال، ۸ تا ۱۰ سال و ۱۱ تا ۱۴ سال برگزار می شود.
وی در خصوص مقررات شرکت در جشنواره و مسابقه نقاشی نیز گفت: تکنیک برای تولید آثار، آزاد است، اندازه آثار باید A۴  تا A۳ باشد و مشخصات کامل شرکت کننده در پشت اثر درج شود.
دبیر جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان با الهام از منظومه "حیدربابایه سلام" استاد شهریار ادامه داد: سن شرکت کننده به صورت تاریخ تولد در بخش مشخصات درج شود، اثر نباید تاشود و باید به صورت ایمن از طریق پست به آدرس شهرک باغمیشه کوی فرشته جنوبی، فرهنگسرای فرشته – دبیرخانه جشنواره نقاشی ارسال و یا در وقت اداری با دریافت رسید به همان آدرس تحویل داده شود. 
وی با اشاره به اینکه شماره تماس دبیرخانه ۳۶۶۸۳۰۰۸ است، اظهار کرد: به ۳۰ نفر از برگزیدگان این جشنواره و مسابقه، به هر کدام جایزه ای به ارزش ۱۰ میلیون ریال از سوی دبیرخانه جشنواره اهدا خواهد شد.
وی اضافه کرد: در هر بخش جایزه ویژه ای به یک نفر به انتخاب شهردار تبریز اهدا خواهد شد و  آثار ارسالی به شرکت کنندگان عودت داده نخواهد شد.
ساویز با بیان اینکه هر شرکت کننده فقط یک اثر می تواند به دبیرخانه جشنواره ارسال کند، گفت:
مهلت ارسال آثار تا ۳۰ دیماه ۱۳۹۹ است.
انتهای پیام/

پژوهشیار