خبر/

سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس ۸۱ درصد افزایش یافت

1399/09/05 - 21:08 - کد خبر: 32677
صفر شاسفند

نصر: عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس گفت: در ۶ ماهه امسال میزان سرمایه گذاری تحقق یافته در این منطقه آزاد تجاری صنعتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۱ درصد افزایش دارد.

به گزارش نصر، صفر شاسفند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: آخرین بررسی داده ها نشان می دهد که منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی رشد خوبی داشته است و این روند ادامه دارد.
وی با اعللام اینکه ارزش سرمایه گذاری داخلی تحقق یافته در منطقه آزاد ارس در ۶ ماهه اول امسال ۲۱ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد:  این در حالی است که ارزش سرمایه گذاری سال گذشته معادل ۱۸ هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال بود.
افزایش ۷۸درصدی سرمایه گذاری خارجی در ارس
شاسفند با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته ۷۸ درصد سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد ارس افزایش یافته است، گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی در ۶ ماهه اول سال ۹۸ برابر ۱۴ میلیون دلار بود و امسال به ۲۵ میلیون دلار رسیده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه گذاری موفق بوده و در بین مناطق آزاد کشور عملکرد بهتری دارد که خروجی آن نیز در افزایش صادرات و اشتغالزایی خود را نشان می دهد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس اعلام کرد: در بهمن ماه سال جاری ۱۶ طرح جدید با سرمایه گذاری هشت هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۴۰۵ نفر در این منطقه افتتاح می شود.

۲۴۰میلیون دلار صادرات از منطقه آزاد ارس
شاسفند با اشاره به آمار صادرات منطقه آزاد ارس گفت: در طول ۶ ماهه اول امسال ۲۴۰ میلیون دلار شامل خشکبار، صیفی جات گلخانه ای، قیر، مصنوعات پلاستیکی، جامبوبگ و تسمه پروپیلن، کیسه پلی پروپلینی، نخ پلی استر، هیدورکربن، شمش فولادی و انواع ماشین آلات خط تولید از این منطقه صادر شده است.
عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس ادامه داد: عمده این محصولات به جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، قزاقستان، افغانستان، امارات متحده عربی، ارمنستان، جمهوری چک و ازبکستان صادر شده است.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ارس در شمالغرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.
انتهای پیام/
 

پژوهشیار