رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

تحقق 110 درصدی نسبت مصارف به منابع بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی

1399/09/05 - 17:47 - کد خبر: 32673
محمدرضا پورمحمدی، بانک توسعه تعاون محمدرضا پورمحمدی، بانک توسعه تعاون محمدرضا پورمحمدی، بانک توسعه تعاون محمدرضا پورمحمدی، بانک توسعه تعاون محمدرضا پورمحمدی، بانک توسعه تعاون محمدرضا پورمحمدی، بانک توسعه تعاون محمدرضا پورمحمدی، بانک توسعه تعاون

نصر: رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: نسبت مصارف به منابع بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی 110 درصد است.

به گزارش نصر به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی؛ سید باقر فتاحی ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: آمارهای نشان می دهد بانک توسعه تعاون در برابر هر 100 واحد جذب منابع در استان 110 واحد تسهیلات پرداخت کرده است که در مقایسه با سایر بانک ها بسیار متفاوت است.
وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از جوانترین بانک های استان تنها بانک تخصصی بخش تعاون کشور است اظهار داشت: در طول 11 سال گذشته نگاه بانک توسعه تعاون به بخش تعاون ویژه بوده و از این حیث  در بسیاری از طرح های توسعه ای از جمله طرح اشتغال فراگیر و توسعه روستایی همواره یکی از بانک های عامل بوده است.
وی اضافه کرد: عملکرد بانک توسعه تعاون در پیشبرد این طرح ها موجب شده است که توفیقات فراوانی در این مدت محدود از سوی این بانک کسب شود.
فتاحی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون یکی از پنج بانک عامل صندوق توسعه ملی کشور به شمار می رود اضافه کرد: این امر فرصتی مغتنم برای فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان است که از آن بهره کافی را ببرند اما میزان بهره مندی از این ظرفیت به مدیر استانی و تعامل اش با سایر مدیران بخش دولتی و خصوصی بستگی دارد.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون همچنین به نقش آفرینی این بانک در اجرای طرح های بزرگ ملی اشاره کرد و گفت: مشارکت در اجرای طرح بزرگ خرید تضمینی گندم، تسهیلات ازدواج، مشاغل خانگی در دستور کار بانک توسعه تعاون قرار دارد و خوشبختانه رتبه های بسیار خوبی نیز کسب کرده است؛ اخیرا نیز بر اساس تفاهم نامه مشترک با وزارت راه و شهرسازی بانک توسعه تعاون متعهد شده است تا طی دو سال منابع مالی احداث هفت هزار و 500 واحد مسکونی در طرح ملی مسکن را تامین کند.
فتاحی از دیگر توفیقات بانک توسعه تعاون را ارایه خدمات ویژه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خواند و افزود: در حال حاضر بانک توسعه تعاون از نظر ارایه خدمات به مددجویان کمیته امداد رتبه سوم کشوری را دارد.
وی همچنین به موضوع ماده 52 صندوق توسعه ملی نیز اشاره کرد و افزود: این بانک آمادگی دارد تا بر اساس این ماده قانونی در برخی پروژه های عمرانی استان مشارکت داشته باشد از این جهت اعلام آمادگی می کنیم تا در صورت معرفی پروژه های عمرانی دارای توجیه اقتصادی بانک در پیشبرد پروژه مشارکت نماید.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون میزان سهمیه استان در طرح اشتغال پایدار روستایی را نیز یک هزار میلیارد ریال خواند و اذعان داشت: تاکنون استان با جذب  70 درصدی عمکرد قابل قبولی داشته ولی امیدواریم با جذب 100 درصدی به یکی از پنج استان برتر کشور تبدیل شود.
فتاحی در ادامه با بیان اینکه بانک توسعه تعاون بر اساس عملکرد خود در استان اثبات کرده است که بیش از منابع خود در استان تسهیلات پرداخت کرده است از استاندار آذربایجان شرقی خواست تا زمینه سوق پیدا کردن منابع مالی به این بانک را فراهم نماید.
انتهای پیام/

پژوهشیار