خبر/

اولین مجموعه جامع شهدای ورزشکار آذربایجان‌شرقی رونمایی شد

1399/09/05 - 12:12 - کد خبر: 32632
عکس

نصر: همزمان با هفته بسیج، اولین مجموعه جامع شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی با عنوان "سکوی شهادت" رونمایی و به بازار کتاب کشور عرضه شد.

به گزارش نصر، این کتاب دربرگیرنده زندگی نامه، خاطرات و نحوه شهادت تعداد 57 نفر از شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی در رشته‌های مختلف همچون فوتبال، والیبال، بسکتبال، کشتی، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، ورزش‌های رزمی، تنیس روی میز، کوهنوردی و راگبی است که به رشته تحریر درآمده و نسخه تکمیلی آن در قالب نرم‌افزار اندروید ارائه خواهد شد.
رییس سازمان بسیج ورزشکاران آذربایجان ‌شرقی در مراسم رونمایی از کتاب فوق، اظهار داشت: در ویترین کتاب‌های هشت سال دفاع مقدس و شهدای آذربایجان‌شرقی، روایت زندگی شهدای ورزشکار خالی بود که به لطف الهی توانستیم از اولین کتاب اطلاعات جامع شهدای ورزشکار استان رونمایی کنیم.
سرهنگ امیر علیزاده گفت: در این کتاب، زندگی‌نامه و وصیت‌نامه هر شهید به صورت مجزا همراه با نحوه فعالیت در رشته ورزشی درج شده است که مخاطبین عزیز می‌توانند اطلاعات کاملی از شهدای ورزشکار را در این مجموعه مشاهده کنند.
وی با بیان اینکه هدف از چاپ کتاب "سکوی شهادت" ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در قالب شهدای ورزشکار بود، ادامه داد: در این کتاب زندگی‌نامه 4 شهید مدافع حرم نیز قید شده است که توانستیم اطلاعات آن‌ها را نیز در کنار شهدای دفاع مقدس در این کتاب بگنجانیم.
علیزاده اضافه کرد: اثر فوق به قلم چند تن از فعالین فرهنگی سازمان بسیج ورزشکاران آذربایجان شرقی به نگارش درآمده و  توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه عاشورا در 256 صفحه به چاپ رسیده است.
به گفته وی چاپ جلد دوم کتاب «سکوی شهادت» در دست تهیه است و تا بهمن ‌ماه سال ‌جاری این مجموعه به بازار کتاب عرضه خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار