استاندار اردبیل؛

۱۰هزار کیت تست سریع کرونا به استان اردبیل اختصاص یافت

1399/09/05 - 09:38 - کد خبر: 32607
کیت های کرونا، کیت تشخیص کرونا

نصر: استاندار اردبیل گفت: ۱۰ هزار کیت تست سریع کرونا تا فردا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل قرار گرفته و به نسبت جمعیت بین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با فرمانداران استان افزود: فرآیند تشخیص این کیت‌ها طی ۲۰ دقیقه بوده و به قرنطینه و مداخله سریع جهت کمک به بهبود بیمار و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد.
وی  بیان کرد: این کیت‌ها در طول طرح یا در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته با ثبت بارکد کیت و ثبت کد ملی و شماره تماس فرد استفاده خواهد شد. 
بهنامجو اضافه کرد: اولویت انجام آزمایش با افراد علامت‌دار به صلاحدید پزشک و افراد گروه در معرض خطر و دارای بیماری زمینه‌ای و مسن تماس یافته با فرد مبتلا است.
استاندار اردبیل گفت: این کیت‌ها در افزایش تعداد بیماران شناسایی شده موثر بوده و در شروع درمان و یا ایزوله فرد ناقل یا با علایم خفیف تاثیرگذار است.
وی همچنین بر فعال‌سازی تیم‌های عملیاتی نظارتی و حمایتی توسط فرمانداران در محلات تاکید کرد و افزود: نظارت محله محور با همکاری ناحیه‌های مقاومت از جمله ماموریت‌های تیم‌های نظارتی است.
به گفته او، کنترل مراسم و دورهمی‌های خانوادگی به صورت محله‌ای، آگاه‌سازی خانواده ها خصوصا زنان خانه‌دار  و بازنشسته‌ها برای پرهیز از همنشینی و رعایت نکات بهداشتی ضروری است.
بهنامجو اظهار کرد: تیم‌های نظارتی با مراجعه به درب منازل و ایجاد فضای رقابتی بین محلات یک منطقه می‌توانند در راستای کاهش عوامل خطرزای کرونا و کاهش تعداد مبتلایان تاثیرگذار باشند.
استاندار اردبیل  به تکمیل و تجهیز نقاهتگاهها در شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، پارس‌آباد و گرمی اشاره کرد و گفت: در جریان اجرای طرح سپهبد قاسم سلیمانی تمام حوزه‌ها از جمله سپاه و بسیج، کادر بهداشت و درمان، نیروی های انتظامی و فرمانداری‌ها در قالب کمیته‌های مختلف همکاری می‌کنند و هدف همه این بخش ها  شناسایی بیماران، گروه‌های پرخطر و دارای مشکلات معیشتی و خدماتی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار