رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر؛

سرطان در اهر رو به افزایش است

1398/07/06 - 16:45 - کد خبر: 3259
بهداشت و درمان اهر

نصر: رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر، بیماری قلبی و عروقی، حوادث رانندگی و سرطان را سه عامل اصلی مرگ و میر در این شهرستان عنوان کرد و گفت: متاسفانه بیماری سرطان به لحاظ عدم توجه به سبک زندگی سالم روبه افزایش است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد میرزاپور روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران، همکاری رسانه‌ها با مجموعه بهداشت و درمان را  در جهت جلوگیری از شیوع سوء مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی  ضروری دانست و افزود: اگر رسانه‌ها آسیب‌ها و عواقب مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر را یادآوری کنند قطعاً تاثیرهایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آن‌طور که باید و شاید آموزش‌های بهداشتی و سلامت‌محور در شهرستان اهر جهت آگاهی‌بخشی مردم ارائه نمی‌شود، گفت: یکی دیگر از انتظارات‌مان از رسانه‌ها این است که در بین مطالبی که منتشر می‌کنند حتماٌ مطالب آموزشی بهداشتی و سلامت‌محور را نیز مدنظر قرار دهند.

میرزاپور گفت: در شهرستان اهر مصرف لبنیات و سبزیجات بسیار اندک و مصرف روغن و نمک بالاست و اگر با این سبک زندگی پیش برویم انواع بیماری‌ها شایع خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر بر ضرورت همکاری رسانه‌ها جهت جلب مشارکت‌های مردمی در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی به جلب مشارکت‌های مردمی جهت تامین نیازهای حوزه بهداشت و درمان نیازمندیم و توصیه می‌کنیم هدایت بخشی از هزینه مراسم ترحیم به این حوزه ماندگار و ارزشمند اختصاص یابد.

میرزاپور عملکرد عوامل فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شهرستان اهر در زمان حضور بر سر صحنه‌ها را بی نظیر توصیف کرد و گفت: گاهی انتقاداتی از بابت حضور عوامل فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ بر سر صحنه‌ها می‌شود که باید اعلام کنم عوامل فوریت‌های پزشکی در مواقع نیاز مردم به خدمات اورژانسی سرعت عمل دارند.

وی با تاکید بر این‌که اولین دستگاه ام ار آی خریداری شده هر موقع  به استان برسد به این شهرستان تعلق دارد، افزود: تخصیص ام ار آی به اهر قطعی است ولی با توجه به شرایط خاص کنونی، واردات این دستگاه کمی زمانبر است که ما باید از هم اکنون برای تامین زیر ساختهای لازم و همچنین پزشک متخصص تلاش کنیم.

وی در پایان گفت : در حال حاضر ۷۹ خانه بهداشت و ۱۴ مرکز سلامت شهری و روستایی در شهرستان اهر داریم که در این خانه‌ها و مراکز سلامت نزدیک به ۳۰ پزشک مستقر هستند.

انتهای پیام/

پژوهشیار