استاندار اردبیل؛

حذف هم‌نشینی‌های شبانه موجب کاهش کرونا در اردبیل خواهد شد

1399/09/02 - 20:00 - کد خبر: 32440
جلسه

نصر: استاندار اردبیل گفت: با کاهش هم‌نشینی‌های شبانه آمار کرونا در این استان کاهش خواهد یافت.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا در شهرستان مشگین‌شهر افزود: طرح ممنوعیت تردد از ساعت ۹ شب تا ساعت ۴ بامداد در شهرهای قرمز استان بخوبی اجرا می‌شود و همراهی و همکاری شهروندان با مجریان این طرح بسیار شایسته است.
وی اظهارداشت: با توجه به انسداد جاده‌های استان و اجرای طرح کنترل هوشمند و تلاش شبانه‌روزی عوامل انتظامی ، راهور و پلیس راه ورود مسافران غیربومی به استان تقریبا به صفر رسیده است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح محدودیت ویژه در مناطق قرمز استان از جمله اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد تا ۲ هفته بصورت جدی اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: بر اساس این طرح تمام اماکن عمومی از جمله مناطق گردشگری ، تفریحی ،پذیرایی و اقامتی غیر از مراکز انتظامی ، امنیتی ، ادارات خدمت‌رسان و عملیاتی ، کارخانجات و مراکز تولیدی و اقتصادی و فروشگاه‌های عرضه موادغذایی دارویی و داروخانه‌ها تمامی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت ۲ هفته تعطیل  خواهند شد.
استاندار اردبیل اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی را بسیار مناسب ارزیابی کرد و  افزود: اجرای این طرح به منظور رصد و پایش بیماران کرونایی  قرنطینه شده و یا بیمار پنهان کرونایی در منازل است.
او گفت: در قالب این طرح بیمارانی که امکان قرنطینه شدن در منازل را ندارند توسط عوامل بسیج به نقاهتگاه هدایت خواهند شد.
استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، اصلاندوز، نیر و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله‌سوار، سرعین، نمین و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.
با بستری همزمان مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل در ادامه روند صعودی شیوع کووید.۱۹ در این استان به ۵۰۳ نفر رسید.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، با وجود کاهش آمار فوتی‌ها از ۱۱ نفر به چهار نفر در شبانه‌روز گذشته، در ادامه روند شیوع گسترده کرونا در استان اردبیل، تعداد افراد بدحال مبتلا به کووید.۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل به ۸۴ نفر رسید که بالاترین آمار در ۹ ماه گذشته است.
بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در ۲۶ آبان ماه با ۱۹ فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر به ثبت رسید.
انتهای پیام/

پژوهشیار