خبر/

لزوم پیگیری ثبت جهانی روستای کندوان

1399/08/29 - 14:35 - کد خبر: 32234
کندوان

نصر: فرماندار شهرستان اسکو جدیت و اهتمام بیشتر در پیگیری ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان را خواستار شد.

به گزارش نصر، بابک رضی منش در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسکو با قدردانی از پیگیری های صورت گرفته سازمان میراث فرهنگی در خصوص ثبت جهانی کندوان، خواستار اهتمام جدی و تسریع در رفع موانع موجود این پرونده شد و ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک شاهد ثبت این اثر فاخر و منحصر به فرد باشیم.
وی با انتقاد از تعریف ۳ روستا به عنوان روستای هدف گردشگری برای شهرستان اسکو گفت: این شهرستان دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه تاریخی و طبیعی است و تمامی روستاهای شهرستان قابلیت تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری را دارا هستند.
وی تاکید کرد: باید ضمن برنامه ریزی لازم برای افزایش تعداد روستاها، اقدامات لازم برای ایجاد و تقویت زیرساخت های گردشگری در این روستاها انجام شود.
وی همچنین اضافه کرد: شهرستان اسکو به خاطر جاذبه های فروان طبیعی و تاریخی مقصد گردشگران داخلی و خارجی است و در راستای تحقق شعار سال و دستیابی به رونق اقتصادی و اشتغال پایدار باید با حرکت بر محور برنامه و استفاده از تمامی ظرفیت های شهرستان برای جذب گردشگر و سرمایه گذار در این بخش اقدام کنیم.
فرماندار شهرستان اسکو با انتقاد از تدوین نشدن فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی شهرستان گفت: بخش خصوصی دارای ظرفیت ها و توانمندی های متعددی است و تدوین کتابچه فرصت های سرمایه گذاری شهرستان به جذب سرمایه گذار و ارائه بسته های تشویقی، می تواند بستر توسعه و بهره مندی از ظرفیت و توان بخش خصوصی را در راستای ارتقای زیر ساخت های گردشگری و رونق اقتصادی و اشتغال را فراهم کند.
روستای کندوان در ۱۸ کیلومتری جنوب اسکو و ۶۲ کیلومتری جنوب غربی تبریز قرار دارد و تنها روستای صخره ای در جهان است که در حال حاضر در آن سکونت می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار