پیش بازی هفته دوم لیگ برتر فوتبال/

منصوریان و بیاتلو به دنبال نخستین برد خود با تیم های تبریزی

1399/08/29 - 13:11 - کد خبر: 32218
تراکتور نساجی

نصر: نمایندگان تبریز در دومین هفته از لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف نساجی مازندران و ذوب آهن اصفهان خواهند رفت.

به گزارش نصر، هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران بعد از تعطیلی ۲ هفته‌ای به علت اردو و بازی دوستانه تیم ملی فوتبال، از امروز با دیدار تیم های تراکتور و نساجی قائم شهر شروع می شود و فردا دیگر نماینده تبریز یعنی تیم ماشین سازی میزبان ذوب آهن اصفهان خواهد بود.

کار سخت سرخ پوشان در چمن مصنوعی قائم شهر
سرخ پوشان تبریزی که در هفته اول این رقابت ها در شرایط بد آب و هوایی تبریز و زیر باران و تگرگ شدید نتوانستند آن طور که باید بازی مورد نظر خود را ارائه داده و در مقابل نفت مسجد سلیمان به تساوی بدون گل رضایت دهند.
اما در آن طرف میدان، تیم نساجی که قبل از شروع فصل با حواشی متعددی روبه رو شده بود و در نهایت سرمربی خود محمود فکری را بعد از کش و قوس های فراوان تقدیم استقلال تهران کرد، توانست با پیروزی پرگل مقابل تیم بدون انسجام آلومینیوم اراک به عنوان نخستین صدر نشین این دوره از رقابت ها معرفی شود.
این تیم در دومین دیدار خود در شرایطی میزبان تیم تراکتور خواهد بود که حدود ۸۰ درصد بازیکنانش تغییر کرده اند و با ترکیب جدید وارد مسابقات لیگ شده اند.
هدایت این تیم بر عهده وحید فاضلی است که اولین حضور خود را به عنوان سرمربی روی نیمکت یک تیم لیگ برتری تجربه می‌کند و امیدوار است با ترکیب جدیدی از چهره های جوان این تیم را به دوران اوج خود بازگرداند.
تیم تراکتور نیز با تغییرات زیادی وارد مسابقات لیگ شده است. این تیم ۱۲ بازیکن جدید جذب کرده است و ۶ بازیکن از جمع سرخ‌پوشان تبریزی جدا شده‌اند. علیرضا منصوریان مربی جنجالی فوتبال کشورمان در این فصل از رقابت‌ها هدایت قرمز‌های تبریزی را بر عهده دارد و هواداران پرشور و متعصب این تیم انتظارات بالایی از او دارند. از نکات قابل توجه این دیدار حضور محمد عباس‌زاده بازیکن فصل قبل نساجی مقابل تیم سابقش خواهد بود که به دلیل عدم به کارگیری از این بازیکن در تیم نساجی با نارضایتی از این تیم جدا شد و حال در اولین دیدار خود باید به مصاف هم تیمی های سابق خود برود.
نکته مهم دیگر این بازی استعفای محمد علیپور، مدیرعامل تراکتور در هفته گذشته بود که این اقدام در حالی صورت گرفت که خیال هواداران و کادر فنی بعد از مدت ها تغییرات در بخش مدیریتی با روی کارآمدن علیپور تا حدودی راحت شده بود و باید دید این بار چه کسی سمت مدیریت را در این تیم بر عهده خواهد گرفت.
گفتنی است اکبر ایمانی و احسان حاج صفی، دو بازیکن تاثیر گذار تبریزی ها، در اردوی تیم ملی مقابل بوسنی هرزگوین حضور داشتند و باید دید علیرضا منصوریان از این دو بازیکن که قطعا خسته تر از سایر نفرات هستند بهره خواهد برد یا خیر.
این دیدار در شرایطی باید از ساعت 16:10 در ورزشگاه شهید وطنی شهر قائمشهر برگزار شود که همچنان تیم نساجی از داشتن یک ورزشگاه با چمن طبیعی محروم است و این دیدار در چمن مصنوعی برگزار خواهد شد، اتفاقی که می‌تواند باعث ایجاد مصدومیت در بین بازیکنان شود. قضاوت این دیدار بر عهده سیدمهدی سیدعلی خواهد بود و آخرین تقابل نساجی و تراکتور در فصل گذشته با تساوی 1-1 به اتمام رسید.

جدال سبز قبایان در تبریز
تیم ماشین سازی در دیدار اول خود مقابل تیم شهرخودرو با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد تا شروع نه چندان امیدوار کننده‌ای دراین فصل از رقابت‌‎ها داشته باشد. وحید بیاتلو سرمربی جوان این تیم بعد از این شکست مصاحبه‌ بسیار تندی علیه زهره هراتیان رئیس ایفمارک انجام داد که نامش را بعد از این دیدار سر زبان‌ها انداخت.
ماشین سازی در فصل قبل رقابت‌ها عملکرد چندان خوبی نداشت و یکی از گزینه‌های سقوط بود و در این فصل نیز از بازیکنان و مربیان جوان بهره می برد و باید دید بعد از انتقال مدیریت این تیم، آیا قدیمی ترین تیم تبریز در رقابت های لیگ برتر به موفقیت خواهد رسید یا خیر.
در آن طرف میدان هم تیم ذوب آهن اصفهان که زمانی از موفق ترین تیم های ایران بود و حتی در فینال جام باشگاه های آسیا به میدان رفت، در چند فصل اخیر در میانه جدول حضور داشته و برای سقوط نکردن تلاش می‌کند.
این تیم در دیدار اول خود در یک بازی بسیار جذاب مقابل تیم مدعی فولاد خوزستان به تساوی ۲ بر ۲ رسید تا شروع قابل قبولی در این فصل از رقابت‌ها داشته باشد. هدایت تیم ذوب آهن بر عهده ملی پوش اسبق کشورمان رحمان رضایی است که به تازگی وارد عرصه مربیگری شده و به نظر می‌رسد انرژی خوبی به این تیم تزریق کرده است تا در این فصل از رقابت‌ها خودشان را در بالای جدول ببینند.
این دیدار هم از ساعت 16:35 روز جمعه در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی ( بنیان دیزل ) تبریز برگزار خواهد شد.

گزارش از حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/

پژوهشیار