استاندار زنجان؛

مشکل محدودیت ترددهای ضروری زنجانی‌ها حل می‌شود

1399/08/28 - 22:00 - کد خبر: 32177
فتح الله حقیقی

نصر: استاندار زنجان گفت: ترددهای بین‌شهری و شهری و همچنین ترددهای ضروری باید توسط فرمانداران احصاء شده و در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته و اعمال شود.

به گزارش نصر، فتح‌الله حقیقی عصر امروز (۲۸ آبان‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از افراد جامعه، اکنون تصمیم‌گیری در شرایط کرونایی موجود بین بد و بدتر است، اظهار کرد: استان زنجان تنها دارای یک‌هزار و ۹۰۰ تخت بیمارستانی است که ۷۵۰ تخت توسط بیماران کرونایی اشغال شده و امروز صحبت از بستری روزانه ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان خرم‌دره از لحاظ شیوع ویروس کرونا جزو ۴۱ شهر پرخطر کشور بود که پس از رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش شیب ابتلا به کرونا در این شهرستان هستیم، افزود: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط زنجانی‌ها، شاهد شیوع وحشتناک بیماری کرونا خواهیم بود.
این مسئول با اشاره به اینکه پس از گذشت ۹ ماه از شیوع بیماری کرونا، تعلل در انجام وظایف توسط مسئولان در این زمینه قابل قبول نیست، تصریح کرد: در شهرستان‌های ماه‌نشان و ایجرود باید مراقب شیوع بیماری کرونا باشیم و در این بین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز باید وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان را به فرماندار اعلام کند.
استاندار زنجان در رابطه با نقش ستاد تنظیم بازار در دوران کرونایی، ادامه ‌داد: نباید از ستاد تنظیم بازار غفلت کنیم و این ستاد باید با قدرت و قوت به کار خود ادامه دهد و با هرکسی که مخل اقتصاد کشور شده و آرامش مردم را به خطر انداخته برخورد شود، زیرا تنظیم بازار، کمک‌کننده به تسهیل شرایط کرونایی موجود است.
حقیقی در ادامه با بیان اینکه اخذ تست تشخیص کرونا تا زمانی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود ارزشمند نیست، اظهار کرد: زنجان رتبه اول را در اخذ تست سرپایی کرونا دارد.
نماینده عالی دولت در استان، در رابطه با فعالیت بانک‌های استان طی دو هفته تعطیلی، افزود: فعالیت بانک‌ها فقط برای ارائه خدمات درون‌بانکی بوده و به مشتریان نباید طی دو هفته خدمات ارائه شود. همچنین باجه بانک‌های داخل مجموعه‌های تعطیل نیز باید تعطیل شود.
این مسئول با بیان اینکه با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان باید داروخانه‌ها طی دو هفته محدودیت‌های کرونایی، تنها دارو ارائه کنند، تصریح کرد: فروشگاه‌های بزرگ استان تنها وظیفه ارائه خدمات ضروری به مردم را دارند و سایر اقلام غیرضروری باید حذف شده و سرویس ارائه نکنند، زیرا جرم محسوب می‌شود. 
استاندار زنجان در رابطه با محدودیت‌های تردد بین شهری و استان، ادامه داد: ترددهای ضروری باید توسط فرمانداران احصاء شده و در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد و در صورت جریمه شدن اشتباهی این افراد، می‌توانند مشکل را رفع کنند.
حقیقی از ممنوعیت‌ ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونا در استان زنجان و خروج از این شهرها خبر داد و اظهار کرد: ورود به شهرهای نارنجی کرونا هر بیست و چهار ساعت، ۵۰۰ هزار تومان جریمه و در شهرهای قرمز کرونا هر بیست و چهار ساعت یک میلیون تومان خواهد بود.
وی با بیان اینکه همه افراد بدانند مبدا رفع محدودیت‌ها، بهتر شدن وضعیت کرونایی موجود است و در صورت بهتر نشدن اوضاع طرح محدودیت‌های کرونایی همچنان ادامه خواهد داشت،  افزود: هر زمانی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید صرف حل مشکل کروناویروس باشند و اعمال مقررات از سوی فرمانده نیروی انتظامی و قرارگاه شهرستانی فرمانداران باید به شکل یکسان باشد.
این مسئول در رابطه با فعالیت کارمندان ادارات استان در ۲ هفته تعطیلی، خاطرنشان کرد: فردا همه ادارات استان باید میزان حضور کارمندان خود را در ادارات مشخص و اعلام کنند. همچنین اولویت دورکاری با افراد بالای ۶۰ سال، دارای بیماری زمینه‌ای، همسران کارکنان که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند و آن‌هایی که می‌توانند کار خود را به صورت دورکاری انجام دهند، است.
انتهای پیام/

پژوهشیار