رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس:

آموزش و پرورش به ۳۰۰ هزار نیروی انسانی نیازمند است

1399/08/27 - 16:26 - کد خبر: 32093
مدارس، مدرسه، مدارس تبریز

نصر: رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس،گفت: با در نظر گرفتن کمبود نیروهای پشتیبانی، متصدیان کارگاهی و آزمایشگاهی، معاونان اجرایی و مربیان قرآن و پرورشی، آموزش و پرورش مجموعاً به ۳۰۰ هزار نیروی انسانی نیاز دارد.

به گزارش نصر، مهدی اسماعیلی با اشاره به ورود کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به موضوع ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: در همین راستا کمیسیون آموزش مجلس نشستی با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار و نهایتا مقرر شد که کمیته مشترکی متشکل از نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و نمایندگان کمیته آموزش و پرورش مجلس تشکیل و در این رابطه تصمیماتی اخذ کنند.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کمیته ظرف یک هفته آینده نشست‌های تخصصی برگزار خواهد کرد و نتیجه بررسی‌‎های خود را به کمیسیون آموزش ارائه می‌کند تا دغدغه‌ معلمان آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی یک بار برای همیشه حل شود.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه بر اساس مستندات موجود آموزش و پرورش به حدود 200 هزار معلم نیاز دارد، یادآور شد: البته این رقم فقط مختص به کمبود معلم در آموزش و پرورش است درحالیکه آموزش و پرورش به نیروهای پشتیبانی، متصدیان کارگاهی و آزمایشگاهی، معاونان اجرایی و مربیان قرآن و پرورشی نیز احتیاج دارد.
اسماعیلی اضافه کرد: با در نظر گرفتن نیروهای مذکور، نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش حداقل 300 هزار نفر برآورد می‌شود تا کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش جبران شود.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: کمیسیون و کمیته آموزش و پرورش در حوزه ساماندهی نیروهای انسانی در آموزش و پرورش جدی است و قطعا در این زمینه تصمیمات مهمی در کمیته مشترک اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار