معاون برق و انرژی وزارت نیرو مطرح کرد:

تخفیف صد در صدی برای مشترکین کم مصرف برق

1399/08/27 - 15:10 - کد خبر: 32079
همایون حایری

نصر: معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: یکی از برنامه‌های برق امید، علاوه بر تخفیف 100 درصدی ایجاد فرهنگ صحیح مصرف برق است.

به گزارش نصر، "همایون حایری" در مراسم بهره برداری از 9 پروژه مهم شرکت برق منطقه ای آذربایجان در آذربایجان شرقی با مجموع 732 میلیارد تومان هزینه، اظهار کرد: این پروژه جز پروژه های ساخت و سازی است که انجام می شود.
وی ادامه داد: پست 230/132/20 کیلو وات GIS مرکزی تبریز در کلانشهر های کشور وجود دارد و افتتاح این پست در تبریز اتفاق خوبی است.
وی اظهار امیدواری کرد و افزود: امیدوارم 400 مگاوات باقی مانده تا آخر سال اجرا شود.
وی با اشاره به توفیقات نیروی برق ابراز داشت: کاهش تلفات برق یکی از موضوعات حائز اهمیتی است که اکنون تلفات در شبکه توزیع برق تک رقمی شده است و این شاخص برای ما ارزش بسیار زیادی دارد.
وی ابراز داشت: یکی دیگر از توفیقات افزایش راندمان نیروگاه است که سال قبل 38 درصد بود و امسال امیدواریم به 39 درصد برسانیم و در سال 1400 به بالای 40 درصد برسیم.
وی ادامه داد: رشد پیک مصرف فقط به یک درصد رسیده است و امیدواریم در سال های آینده این اتفاق بیفتد.
وی اضافه کرد: نسبت به سال گذشته رشد صنایع در سال 99 بالای 12 درصد است.
معاون وزیر نیرو با اشاره به طرح برق امید، گفت: یکی از برنامه‌های برق امید، علاوه بر تخفیف 100 درصدی ایجاد فرهنگ صحیح مصرف برق است، شرکت توزیع هر استان در راستای فرهنگ میزان مصرف فعالیت های را انجام داده اند، در این طرح مشترکین کم مصرف از تخفیف و پاداش بهره مند می شوند، امیدواریم با اجرای طرح برق امید نتایج خوبی را شاهد شویم.
وی در پایان افزود: هوشمند سازی شبکه برق، باعث شده است شبکه توزیع برق مانند شبکات دیگر هوشمند شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار