خبر/

برف پاییزی دامنه‌های جنوبی سهند را سفیدپوش کرد

1399/08/27 - 13:01 - کد خبر: 32075
برف

نصر: بخشدار بخش سراجو از بارش نخستین برف پاییزی در روستاهای این بخش و سفید پوش شدن دامنه‌های جنوبی سهند خبرداد.

به گزارش نصر، فرخ محمدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه این بارش ها نوید بخش روزهای پربارش در روزهای آینده است،  افزود: به رغم بارش برف در روستاهای گلچوان و احمد آباد، تردد در راه های این روستاها جریان دارد.
وی ادامه داد: با توجه به برف گیر بودن روستاهای حاشیه دامنه های جنوبی سهند در بخش سراجو، تمهیدات لازم از سوی ستاد آمادگی برای مقابله با بحران های احتمالی انجام شده و ماشین آلات سنگین و راهداری آماده خدمات رسانی در صورت بارش سنگین برف در این مناطق هستند.
وی اضافه کرد: همچنین ماشین آلات راهسازی برای بازگشایی احتمالی راه های مسدود شده براثر بارش برف در روزهای آینده در این بخش آماده و روستاهای این منطقه نیز آماده مقابله با حوادث غیرمترقبه هستند.
رییس اداره هواشناسی مراغه نیز گفت: هم اکنون وضعیت جوی مراغه نیمه ابری تا تمام ابری بوده و بارش نزولات جوی از اوایل هفته آتی دور از انتظار نخواهد بود.
رامین حاجی زاده با اشاره به میزان بارش ها در سال جاری تاکنون افزود: بارش ها در سالجاری ۱۳۴.۲ میلی متر بوده که این میزان بارندگی در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۵.۱ میلی متر بوده که کاهش محسوسی داشته است.
وی اضافه کرد: همچنین در سال زراعی جاری نیز میزان نزولات جوی ۲۹.۶ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۲.۹ میلی متر بوده کمتر شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار