معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی:

استفاده از آموزش‌های مجازی برای پیش‌ دبستانی‌ها رایگان است

1399/08/27 - 11:42 - کد خبر: 32061
مهدکودک

نصر: معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی گفت: نوآموزان پیش دبستانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده‌اند، از طریق «طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش‌دبستانی رایگان» با مراجعه به مدارس ابتدایی دولتی ثبت نام و از آموزش‌های مجازی این دوره بهره‌مند شوند.

به گزارش نصر، کامیار قهرمانی فرد روز سه شنبه در گفت و گویی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تحت الشعاع قراردادن نظام آموزشی به خصوص دوره های آموزش ابتدایی و پیش دبستانی، اظهار کرد: آمار جذب نوآموزان در سال گذشته، ۶۹ هزار نوآموز پنج ساله و ۶ ساله در استان بود که با افزایش آمار اعلامی از سوی اداره ثبت احوال، امسال باید حدود ۷۲ هزار نوآموز جذب می کردیم در حالی که تاکنون ۲۰ هزار نوآموز در مدارس غیردولتی جذب و آموزش های لازم را دریافت می کنند.
معاون آموزش ابتدایی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اهمیت دوره پیش دبستانی و تاثیراین دوره بر کاهش ترک تحصیل و تکرار پایه در دوره ابتدایی به ویژه در مناطق دوزبانه، وزارت آموزش و پرورش طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان را جهت اجرا به استان ها ابلاغ کرده است.
قهرمانی فرد افزود: آذربایجان شرقی جهت افزایش جذب، پایگاه هایی را برای ثبت نام مشخص کرده است که اولیای می توانند جهت ثبت نام نوآموزان ۶ ساله به نزدیک ترین مدرسه ابتدایی دولتی مراجعه کنند و پس از ثبت نام، به نوآموزان از طریق فضای مجازی (سامانه شاد) و برنامه تلویزیونی آموزش های لازم داده می شود.
به گزارش ایرنا، ۷۲۶ هزار دانش آموز در ۳۹ منطقه و ناحیه آذربایجان شرقی در هشت هزار و ۶۷۱ مدرسه در سال تحصیلی جاری مشغول تعلیم و تربیت هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار