شهردار تبریز؛

بزرگترین پروژه ساماندهی حاشیه‌نشینی کشور در تبریز کلید خورد

1399/08/26 - 23:00 - کد خبر: 32033
حاشیه نشینی، اتوبان پاسداران

نصر: شهردار تبریز با اشاره به احداث دوهزار واحد مسکونی در شهرک جوانان، از تبریز به عنوان پایلوت طرح جا به جایی حاشیه نشینان یاد کرد.

به گزارش نصر، ایرج شهین باهر در حاشیه امضای تفاهم نامه احداث دو هزار واحد مسکونی برای جا به جایی حاشیه نشینان تبریز، اظهار کرد: تبریز یکی از شهرهای روی گسل کشور است که از این منظر خطرپذیری بالایی دارد؛ به طوری که اکنون در تبریز دو هزار هکتار بافت حاشیه نشین داریم.

وی تشریح کرد: مقرر شده که ۱۰ هکتار از سهم شهرداری تبریز در شهرک جوانان برای احداث دو هزار واحد مسکونی جهت جا به جایی حاشیه نشینان در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) قرار گیرد.

شهردار تبریز اعلام کرد: تامین مالی احداث این دو هزار واحد از سوی شهرداری تبریز به شکل نقدی و غیرنقدی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این اقدام موثرترین و عظیم ترین پروژه ساماندهی حاشیه نشینی در کشور است، افزود: احداث دوهزار واحد، فاز اول طرح کلید به کلید(جا به جایی حاشیه نشینان تبریز) است و بی‌شک در فازهای بعدی، واحدهای بیشتری احداث خواهیم کرد.

شهین باهر با اشاره به اینکه تبریز، پایلوت طرح جا به جایی حاشیه نشینان در کشور است، یادآور شد: با توجه به اینکه این واحدها به شکل صنعتی و سبک سازی احداث می‌شود، امیدواریم در مدت زمانی کوتاه شاهد بهره برداری این واحدهای مسکونی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از سه پروژه کلان شهری تبریز که تفاهم نامه آن سال گذشته امضا شده بود، تشریح کرد: احداث مرکز دفن بهداشتی پسماند و اتوبان ولایت در حال حاضر با جدیت پیش می‌رود.

وی افزود: مطالعات پارک بزرگ نیز یکی از سه پروژه کلان بود که رو به اتمام است و از امروز عملیات اجرایی آن با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) آغاز شد.

در جریان سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، تفاهم نامه احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای جا به جایی ۲۰۰۰ خانوار حاشیه نشین به عنوان عظیم‌ترین پروژه حاشیه نشینی در کشور، امضا شد. وارد کانال اینستاگرام نصر شوید
انتهای پیام/

پژوهشیار