در دیدار نماینده سراب در مجلس با مدیر مخابرات آذربایجان شرقی تشریح شد:

اقدامات مخابرات در شهرستان سراب

1399/08/26 - 15:14 - کد خبر: 32001
جلسه

نصر: در راستای بررسی وضعیت ارتباط مخابراتی شهرستان سراب، نماینده مردم سراب و فرماندار این شهرستان با مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش نصر، در این دیدار داودی نماینده شهرستان سراب ضمن تشکر از جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به خاطر تخصیص اعتبارات لازم و مساعدت های وی براي توسعه و ارتقای پوشش شبکه همراه اول در سطح روستاهای شهرستان سراب گفت: در سال های اخیر با تلاش شرکت مخابرات وضعیت شاخص هاي مخابراتي شهرستان به نحو مطلوبی ارتقای پیدا کرده و در این روزهای کرونایی که مردم و دانش آموزان جهت دریافت خدمات غیر حضوری و آموزش های مجازی نیاز مبرم به اینترنت دارند امیدوارم که این روندبا سرعت بيشتري ادامه داشته باشد.  
وی در این دیدار توسعه اینترنت پرسرعت و پوشش همراه اول در روستاهای فاقد این سرویس ها و نیز رفع گره های پوشش تلفن همراه در جاده بستان آباد – سراب  و سراب - نیر  و بخشی از جاده های جدید شهرستان را خواستار شد.
شکوری نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشي از وضعیت شاخص های مخابراتی در بخش های تلفن ثابت، ارتباطات روستایی، پوشش شبکه همراه و اینترنت پرسرعت شهرستان سراب گفت: امیدوارم با تلاش همکاران بتوانیم باقیمانده طرحهای در دست اقدام توسعه شبكه تلفن همراه و ثابت شهرستان را به زودي تكميل نمائيم.
گفتنی است مقرر شده بود در سال جاری از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعداد 6 سایت جدید با تکنولوژی 2G و یک سایت جدید 3G  در روستاهای  شهرستان نصب و راه اندازی گردد که از این تعداد 6 سایت نصب و راه اندازی شده و یک سایت باقیمانده نیز  به زودی به بهره برداري مي رسد . همچنین اخیراً برای 6 سایت روستایی دیگر نیز،  ارتقای تکنولوزی از 2G به  3G ابلاغ شده که به محض وصول تجهیزات نصب و راه اندازی خواهد شد.  
در سال جاري امكانات واگذاري اينترنت پر سرعت در 4 روستاي شهرستان ايجاد شده و در 9 روستاي شهرستان نيز اينترنت پر سرعت توسعه داده شده است همچنین از محل اعتبارات شركت ارتباطات سیار 12 سایت شهرستان به   3G و  4G  ارتقا یافته و 2 سايت ديگر نيز در دست اقدام مي باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار