معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

پروژه پارک بزرگ برای آینده تبریز اهمیت فراوانی دارد

1399/08/26 - 11:01 - کد خبر: 31965
جواد رحمتی

نصر: معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: پروژه پارک بزرگ تبریز بر اساس جامعیتی که دیده شده برای آینده تبریز بسیار تاثیرگذار است و اهمیت فراوانی برای شهر دارد.

به گزارش نصر، صبح امروز دوشنبه سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای بازدید از پروژه‌های در حال اجرای این قرارگاه وارد تبریز شد و در اولین جلسه کاری آخرین وضعیت پروژه پارک بزرگ تبریز بررسی شد.
جواد رحمتی در این جلسه که شهردار تبریز، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گفت: چند پیوست به پروژه پارک بزرگ تبریز زده‌ایم تا از ظرفیت‌های قرارگاه استفاده کنیم و ساز و کارهایی تعریف شده تا پروژه دچار وقفه نشود.
وی افزود: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد جمعیت شهری تبریز در بافت حاشیه نشین هستند و بسیاری از آنها به سبب مهاجرت‌های پیشین مدیریت نشده شکل گرفته است.
رحمتی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه ای برای حاشیه نشینی تبریز داریم، افزود: بافت حاشیه نشین یکی از دغدغه‌های جدی شورا و شهرداری تبریز است که ساماندهی آن می‌تواند از پروژه‌های ماندگار تبریز باشد.
گفتنی است فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) امروز با همراهی شهردار تبریز، از پروژه‌هایی همچون پارک بزرگ، مرکز دفن بهداشتی پسماند و اتوبان ولایت بازدید می‌کند.
این سه پروژه، پروژه‌های کلان مشارکتی شهرداری تبریز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هست که سال گذشته قرارداد اجرای آن به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان به امضا طرفین رسید.
همچنین امروز در جریان سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، تفاهم نامه احداث دوهزار واحد مسکونی برای جا به جایی دوهزار خانوار حاشیه نشین به عنوان عظیم‌ترین پروژه حاشیه نشینی در کشور، در تبریز امضا می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار